kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۶۹۱
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳

ورود پیکرهای مطهر 118 شهید دفاع مقدس به کشور

پیکرهای مطهر 118 شهید دفاع مقدس در میان استقبال مرزنشینان و کاروان‌های راهیان نور وارد کشور شد.

به گزارش فارس، مراسم استقبال از ۱۱۸ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس با حضور امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، سران عشایر بختیاری و عرب و جمع کثیری از مرزنشینان خوزستانی و کاروان‌های راهیان نور روز پنجشنبه در مرز شلمچه برگزار شد.
شمخانی در این مراسم با ‌اشاره به ضرورت بازگشت به ارزش‌های اصیل انقلاب که شهدا نماد اصلی آن هستند به عنوان مسیر غیرقابل اجتناب عبور از مشکلات در ابعاد مختلف تاکید کرد: بازگشت پیکر مطهر هر شهید دمیدن روح تازه‌ای بر کالبد جامعه و مردم است و این استقبال با شکوه نشان‌دهنده تجدید بیعت با این قهرمانان راستین است که برخاک افتادند تا ایران و ایرانی سرافراز بماند. وی افزود: شهدا با عمل به رسالت تاریخی خود امروز بزرگ‌ترین پشتوانه معنوی قدرت این کشور محسوب می‌شوند و متکی به مجاهدت و ایثار آنها در برابر توطئه‌ها و تهدیدات دشمنان ایستاده‌ایم.
شمخانی با بیان اینکه دشمنان تلاش دارند که این الگوها در جامعه گسترش پیدا نکند، تصریح کرد: وظیفه امروز مسئولان، مردم و به‌ویژه خانواده‌های معظم این شهدا، معرفی و شناساندن این الگوها در جامعه است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی عمل به وصیت شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم را مسیر تضمین سلامت و اقتدار نظام دانست و تاکید کرد: حفظ و ترویج فرهنگ غنی اسلام و نهادینه کردن اخلاق اسلامی در همه ابعاد پاسداشت خون شهیدان و مقوم امنیت ملی و موجب سلامت و سعادت جامعه است. وی با نثار سلام و درود به ارواح طیبه شهدا و گرامی داشت مقام 118 شهید تازه تفحص شده و تجلیل و تکریم خانواده معظم شهدا اظهار داشت: شهدا دین بسیار بزرگی بر گردن همه ما دارند و در هر مقام و جایگاهی که هستیم باید سر تعظیم در برابر عظمت شهدا فرود آورده و راه آنان را با صلابت ادامه دهیم.
زمان و محل شهادت پیکرهای تازه تفحص شده
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح در حاشیه ورود پیکر شهدا در شلمچه به خبرنگاران گفت: پیکر مطهر این شهیدان به تازگی در مناطق عملیاتی کتیبان، زبیدات و جزیره شلاحی( بوارین) تفحص شده است.
سرتیپ سید محمد باقرزاده اظهار کرد: این شهدا مربوط به سلسله عملیات تک دشمن در آخر جنگ، کربلای چهار و محرم و تک دشمن در عملیات والفجر هشت هستند.
به گزارش ایرنا وی افزود: 68 پیکر ازاین تعداد در محدوده باتلاقی به صورت دسته جمعی تفحص شده‌اند. سردار باقرزاده به تفحص پیکر 862 شهید هشت سال دفاع مقدس در 14 ماه گذشته اشاره کرد و گفت: اطلاعات لازم و نقطه‌ای از موقعیت شهدا و یگان آنها را در اختیار داریم و تفحص به صورت همزمان در مدار مرزی مشترک و داخل عراق با توجه به امکانات و تجهیزات موجود ادامه دارد.
بنابراین گزارش پیکرهای شهدا پس از استقبال در مرز شلمچه به شهرستان ایذه منتقل می‌شود. آیین وداع با شهدا نیز در شهرستان ایذه از شهر‌های استان خوزستان برگزار خواهد شد. در 12 بهمن سالجاری نیز پیکر 28 شهید تفحص شده از مرز شلمچه به کشور بازگشتند.