kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۶۴۹
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۴
بعد از 12 سال ...

ایهود اولمرت: در جنگ 33 روزه از حزب‌الله شکست خوردم

نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در کتاب خاطراتش اذعان کرده ارتش این رژیم در برابر حزب الله لبنان در جریان جنگ سال ۲۰۰۶ میلادی شکست خورد. وی همچنین از سوء‌استفاده نتانیاهو و نزدیکانش از نتایج جنگ برای ترور شخصیتی‌اش‌ نوشته است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت گوشه‌ای از کتاب خاطرات ایهود اولمرت را منتشر کرده که اولمرت در آن بی پرده و آشکارا به شکست رژیم صهیونیستی در جنگ یاد شده اذعان می کند و می‌گوید: «من مسئولیت همه ناکامی‌های جنگ دوم لبنان را برعهده می‌گیرم.»
«ایهود اولمرت» سال 2017 میلادی بعد از 16 ماه زندان به خاطر محکومیت در پرونده‌های فساد آزاد شد. او به 27 ماه زندان محکوم شده بود اما دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت اولمرت را زودتر در 29 ماه ژوئن(خرداد) سال گذشته آزاد کند.
 به گزارش خبرگزاری قدس‌، روزنامه رای الیوم اما در گزارشی به قلم «زهیر اندراوس» نوشت: این کتاب جدید اولمرت از تیغ سانسور ناظر نظامی رژیم اسرائیل گذشته است. در این کتاب آمده جنگ 33 روزه در سال 2006 میلادی با ناکامی‌ها و شکست‌های زیادی همراه بود و بعد از پایان جنگ و اجرای آتش بس، اولمرت در تریبون پارلمان رژیم صهیونیستی حاضر شد و گفت: «من مسئولیت همه ناکامی‌ها را می‌پذیرم و هیچ فرد دیگری غیر از خودم را متهم نمی‌کنم.» اولمرت همچنین در این کتاب تاکید می‌کند «به محض پایان جنگ، بنیامین نتانیاهو و نفتالی بینت (وزیر آموزش کنونی رژیم اسرائیل) شروع به سوء استفاده از نتایج جنگ و ترور شخصیتم کردند. در این بین عناصر دیگری از جریان راست نیز همراهی کردند و از کمک‌های مالی ثروتمندان یهودی ساکن خارج برای ترور شخصیت من بهره بردند.» وی در بخش دیگری از کتاب خود به «فساد نتانیاهو» هم اشاره  کرده و می‌نویسد: «شیوه زندگی نتانیاهو و خانواده‌اش مغرورانه و متکبرانه همراه با ریخت و پاش اموال عمومی برای خوشگذرانی است. این ریخت و پاش‌ها سر به فلک کشیده و در نوع خود منحصر به فرد است.»
تظاهرات جمعه خشم
خبر دیگر اینکه جنبش مقاومت اسلامی حماس از فلسطینیان خواسته بود تا در تظاهرات «جمعه خشم» که به مناسبت ۱۰۰مین روز صدور تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر شناسایی قدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل برگزار می‌شود، شرکت کنند. حماس طی فراخوانی از مردم فلسطین خواسته بود روزجمعه پس از اقامه نماز جمعه راهی مناطق مرزی شوند و به مقابله با نظامیان و شهرک‌نشینان اسرائیلی برخیزند. دیروز هزاران نفر از جوانان فلسطینی در این تظاهرات شرکت و با نظامیان صهیونیست به شدت درگیر شدند. از سوی دیگر سازمان هلال احمر فلسطین پنجشنبه شب از مسمومیت ۲۷ شهروند فلسطینی در اثر استنشاق گاز اشک‌آور و زخمی شدن ۹ تن دیگر در اثر اصابت گلوله‌های مشقی در جریان درگیری‌های شهرک «عیزریه» در شرق قدس خبر داد.