kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۶۳۶
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵
امام جمعه قم:

دولت با مردم صادق باشد اعتماد و محبت آنان جلب خواهد شد

امام جمعه قم گفت: حجاب از مسلمات دینی و ایمن‌آور برای زنان است.
قم- خبرنگار کیهان:

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور گسترده مردم انقلابی این شهر در مصلای قدس برگزار شد، افزود: برخی هم مدعی دانش دینی هستند و هم رعایت حجاب اسلامی را در ملأ عام زیر سؤال می‌برند در حالی که حجاب از آموزه‌های دینی و منطبق بر احکام عقلی است.
وی اظهار داشت: تمدن غربی در پی برهنگی زنان بوده و هست با اینکه اولین قربانیان برهنگی، خود زنان هستند و جامعه اسلامی حاضر نیست در این موضوع متأثر از فرهنگ ورشکسته غرب، تعالیم دین و فرهنگ خود را تعطیل کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به حمله عوامل تشیع انگلیسی به سفارت ایران در لندن، گفت: اینها در مسائل مختلفی که گریبانگیر جهان تشیع بوده ساکتند اما مقابله با نظام اسلامی را وظیفه دینی خود می‌دانند!
وی افزود: جمهوری اسلامی همزمان توسط وهابیت و ارتجاع عرب محکوم به گسترش تشیع است؛ آیا مدعیان شیعه‌گری از خودشان نمی‌پرسند چگونه همراه و همسو با تفکر تکفیری- داعشی - وهابی علیه جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند و در این مسیر از پشتیبانی مستکبرین و دشمنان اسلام و تشیع بهره‌مند هستند؟!
خطیب جمعه قم با بیان اینکه ملت ایران این رفتار زشت و ناپسند و هتک حرمت پرچم جمهوری اسلامی را محکوم می‌کند، تصریح کرد: برخی فرقه‌ها در پی مظلوم‌نمایی هستند لذا باید هوشیار بود و اجازه داد تا مسئولین قاطعانه به مسئولیت خود در این زمینه عمل کنند.
آیت‌الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از خطبه‌های نماز سالروز رحلت جانکاه مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید احمد خمینی را گرامی داشت و گفت: حاج سید احمد آقا بعد از رحلت حضرت امام(ره) بر اطاعت از رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید می‌ورزید و بارها این موضع خود را بیان می‌کرد.
وی اجلاس اخیر مجلس خبرگان و دیدار اعضای آن با رهبر معظم انقلاب را نیز مورد اشاره قرار داد و با بیان گزارشی از روند برگزاری جلسات خبرگان، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار بر توکل و امید و حمایت خداوند از جبهه حق تأکید کردند و بیان داشتند که هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد که نتوان آن را از پیش پای ملت برداشت.
امام جمعه قم به برخی خسارات و تلفات چهارشنبه‌سوری اشاره کرد و گفت: آمارها از ناراحتی و اعتراض مردم نسبت به ایجاد مزاحمت‌های این اقدام انحرافی و در تضاد با فرهنگ و تمدن حکایت دارد و انتظار می‌رود مسئولین و مردم و نخبگان با این پدیده زشت مقابله کنند.
آیت‌الله حسینی بوشهری همچنین در خطبه اول نماز صدق در گفتار و رفتار و عزت و شکست‌ناپذیری را در جامعه اسلامی بسیار پراهمیت عنوان کرد و بیان داشت: دستگاه‌ها و ادارات دولتی باید در تصمیم‌گیری‌های خود براساس صداقت اقدام کنند و چنانچه بخواهند اعتماد و محبت و احترام مردم را جذب کنند، باید با مردم صادق باشند.