kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۵۶۳
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳

دادستان تهران عناوین اتهامات «حمید بقایی» را تشریح کرد

دادستان تهران به بیان توضیحاتی در رابطه با اجرای حکم حمید بقایی پرداخت.

 

به گزارش میزان، عباس جعفری دولت آبادی در حاشیه آخرین نشست شورای معاونین در سال جاری با حضور در جمع خبرنگاران به بیان توضیحاتی در رابطه با اجرای حکم حمید بقایی پرداخت و با تشریح عناوین اتهامات وی مطابق با کیفرخواست گفت: اختلاس به مبلغ ١٦ میلیارد تومان، اختلاس سه میلیون و هفتصد و شصت و شش هزار و پانصد یورو، تصرف غیرقانونی در وجوه دولتی که در این بخش دادگاه تجدید نظر برائت داده است، تصرف غیرقانونی در اموال دولتی شامل ٧٠٣ سکه تمام بهار آزادی، ١٨٤٢ قطعه نیم سکه، ١٥ سکه دو و نیم و مبالغی وجوه نقدی که در این بخش دادگاه تجدیدنظر تایید کرده است.
جعفری دولت آبادی در ادامه بیان عناوین اتهامی بقایی گفت: تبانی در انجام معاملات دولتی از طریق عقد قرارداد‌ها که در این بخش دادگاه تجدید نظر نقص گرفته که به دادگاه برگشته است تا رفع نقص شود. همچنین تصرف غیرقانونی در وجوه دولتی به مبلغ ده میلیارد و اختلاس ٣٠٠ میلیون تومانی از صندوق قرض الحسنه شهیدان رجایی و باهنر نیز تایید شده است.
وی ادامه داد: مطابق کیفرخواست در مورد ممانعت از انجام وظایف سازمان بازرسی کل کشور به 6 ماه حبس محکوم که تایید شده است. همچنین چند مورد هم حمل لوازمی چون شوکر برقی و امثالهم بوده که دادگاه تجدیدنظر آن را نپذیرفته و به ضبط این اقلام رای و اتهام را برائت داده است. دادستان تهران خاطرنشان کرد: طبق قانون مجازان اسلامی، وقتی دادگاه فردی را به مجازات‌های متعدد محکوم کند، حکم اشد اجرا می‌شود که در مورد ایشان ١٥ سال حبس است که از آنجایی که تایید شده بود روز سه شنبه اجرا شد.
جعفری دولت آبادی با بیان اینکه در بخش مسائل اجتماعی با یک‌سری ساختارشکنی‌هایی مواجه بودیم، بر برخورد با هرگونه ساختارشکنی تاکید کرد و گفت: دستگاه قضایی ساختارشکنی را حتما نظارت خواهد کرد کمااینکه در موردی که اخیرا در برخی معابر انجام شد با سرعت عمل گردید.
وی بیان داشت: معتقدیم مردم در این بخش می‌توانند با استناد به اصل هشتم قانون امر به معروف و نهی از منکر مشارکت بیشتری داشته باشند و حضور مردم در این بخش و مباحث فرهنگی موثر خواهد بود؛ اما در مورد کسانی که ساختارشکنی کنند حتما دستگاه قضایی و دادستانی تهران رسیدگی جدی خواهد کرد کمااینکه در یک مورد حکم صادر شد.
برای حادثه خیابان پاسداران
شاید تا 100 فقره کیفرخواست صادر شود
همچنین به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دادستان تهران در خصوص حادثه خیابان پاسداران که اواخر بهمن و اول اسفند رخ داد گفت: حداقل تا امروز 20 فقره کیفرخواست صادر شد و شاید به 100 فقره کیفرخواست برسد.
وی افزود: در بخش آشوب‌های دی ماه 177 فقره کیفرخواست صادر شد که 18 فقره به محکومیت رسید که 13 فقره از این پرونده‌ها منجر به حبس شد.در خصوص گروهک ضد انقلاب ری استارت هم 22 کیفرخواست صادر شده که دو فقره دادنامه حبس صادر شده است.