kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۵۴۳
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱

کشف کارگاه تولید سلاح‌ شیمیایی تروریست‌ها توسط ارتش سوریه در غوطه‌شرقی

نیروهای ارتش سوریه و مقاومت در ادامه پیشروی‌های خود در منطقه «غوطه شرقی»، دو کارگاه ساخت مواد شیمیایی و بمب و خمپاره با انبوهی از سلاح‌های شیمیایی کشف کردند. آمریکا، انگلیس و فرانسه گفته بودند، اگر در سوریه حملات شیمیایی صورت بگیرد به مواضع ارتش سوریه حمله خواهند کرد!

 

همزمان با جنجال بزرگ غربی‌ها درمورد احتمال استفاده ارتش سوریه از سلاح‌ شیمیایی، نظامیان این کشور در پیشروی‌های جدید خود در منطقه «غوطه شرقی»، به دو کارگاه دست‌ پیدا کردند؛ این نیروها در محله «الشینونیه» به یک کارگاه ساخت مواد شیمیایی دست پیدا کردند و در محله «الافتریس» نیز یک کارگاه ساخت بمب و خمپاره توسط ارتش سوریه کشف و ضبط شد.
فارس به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داده، لوازم موجود در کارگاه ساخت بمب و موشک، متعلق به کشورهای ترکیه و عربستان است!
با کشف این کارگاه‌ها و با شکست‌های پی‌درپی تروریست‌ها در غوطه شرقی، زمان در حال حاضر به ضرر آمریکا و دیگر کشورهای حامی تروریست‌ها در حال سپری شدن است. فرانسه و آمریکا طی روزهای اخیر تهدید کرده بودند، درصورت استفاده دمشق از سلاح شیمیایی، آنها نیز ارتش سوریه را هدف قرار می‌دهند. در واکنش به این تهدیدها، «بشار جعفری» نماینده سوریه در سازمان ملل گفته بود، واشنگتن و پاریس با این موضعگیری خود، دست تروریست‌ها را برای حمله شیمیایی، باز گذاشته‌اند. چراکه آرزوی تروریست‌ها این است که در این شرایط، غرب به نفع آنها با ارتش سوریه مستقیما وارد جنگ شود.
هشدار روسیه به آمریکا
ژنرال «والری گراسیموف» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اما سه‌شنبه به آمریکا در مورد حمله به سوریه، هشدار داد و گفت؛ اگر جان نیروهای نظامی روسی در سوریه مورد تهدید قرار بگیرد، مسکو به این مسئله واکنش نشان خواهد داد. پیش از این «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل تهدید کرده بود، اگر اقدامات نظامی سوریه در حومه دمشق متوقف نشود، امکان اقدام نظامی جدید آمریکا علیه «بشار اسد» بعید نیست.
«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز دیروز در جمع خبرنگاران به آمریکا درمورد عواقب سناریوی نظامی علیه دولت سوریه هشدار داده و تاکید کرد: «اگر حمله نظامی جدیدی ازسوی آمریکا به سوریه انجام شود، پیامد آن بسیار سنگین و خطرناک خواهد بود، و خانم هیلی باید به یاد داشته باشد که اظهارات غیرمسئولانه از پشت تریبون شورای امنیت یک مسئله است.»
به گفته کارشناسان، عقب‌نشینی آمریکا و فرانسه از حمله به پایگاه‌های سوریه، شکست دیگری است که در پرونده آنها در ارتباط با بحران سوریه، درج خواهد شد. طی روزهای اخیر فرانسه نیز به آمریکا پیوسته بود و مکرر دمشق را تهدید به حمله نظامی می‌کرد.