kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۵۰۹
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲

حوادث کوتاه از کشور

    مواد محترقه در زنجان
زنجان - خبرنگار کیهان : فرماندهی انتظامی زنجان اعلام کرد: از ابتدای اسفند ماه تاکنون دو میلیون و 250 هزار مواد محترقه کشف و ضبط شده است.
سرتیپ علی آزادی افزود: با توجه به روزهای پایانی سال طرح برخورد با توزیع‌کنندگان موادمحترقه توسط پلیس زنجان به اجرا در آمد.
مواد محترقه در قائم‌شهر
قائم شهر- خبرنگار کیهان : فرمانده انتظامی قایم شهر از کشف 60 هزار و 252 عدد انواع مواد محترقه در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ محمدولی مرادی گفت: 29 تیم گشت خودرویی، هشت تیم گشت موتوری و 50 تیم گشت پیاده در سطح شهر مسئولیت تامین امنیت و آرامش شهروندان و مسافران نوروزی را بر عهده‌دارند.
مواد محترقه در کرمانشاه
کرمانشاه - ایسنا: معاون اجتماعی انتظامی استان کرمانشاه از کشف پنج میلیون و 352 هزار انواع مواد محترقه در این استان خبر داد.
سرهنگ محمدرضا آمویی افزود: متاسفانه طی 10 تا 15 سال اخیر با افزایش استفاده از مواد محترقه خطرناک، نزدیک شدن به روزهای آخر سال عملا با نوعی احساس ناامنی و نگرانی در جامعه همراه شده است.
مواد محترقه در آذربایجان غربی
 ارومیه- مهر: فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از کشف چهارمیلیون عدد انواع مواد محترقه در استان خبر داد.
سرتیپ ناصر اصلانی با بیان اینکه این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ۱۲درصد رشد داشته افزود: برخورد جدی و قانونی با متخلفان در دستور کار پلیس قرار دارد.
وی ادامه داد: در این زمینه با همکاری مردم و عوامل انتظامی استان ۲۹۵ نفر از عوامل متخلف در زمینه خرید و فروش مواد محترقه دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.
مواد محترقه در آذربایجان‌شرقی
تبریز- میزان: جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی از پلمب کارگاه تولید مواد محترقه و کشف چهار میلیون عدد انواع مواد محترقه در این استان خبر داد.
سرتیپ علی محمدی، گفت: ماموران در یک عملیات غافلگیرانه در بازرسی ازاین کارگاه تعداد یک میلیون عدد انواع موادمحترقه آماده برای عرضه در بازار، مقداری مواد اولیه و دستگاه‌های مربوطه را کشف و محل را پلمب کردند.
مواد محترقه در قرچک
تهران- ایرنا: فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران از کشف بیش از سه میلیون عدد ترقه و مواد محترقه در شهرستان قرچک خبر داد.
سرتیپ عبدالرضا ناظری گفت: در راستای اجرای طرح مقابله با تولیدکنندگان و توزیع کنندگان مواد محترقه 29نفر در این رابطه نیز دستگیر شدند.
وی گفت: در جریان یکی از این کشفیات، یک باند تهیه و تولید مواد محترقه که در یک آپارتمان اقدام به این فعالیت غیرقانونی و غیرمجاز می‌کرد شناسایی شد.
مواد محترقه در غرب تهران
تهران- ایسنا: فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران از کشف بیش از 2 میلیون و 200 هزار عدد انواع مواد محترقه خبر داد.
سرتیپ محسن خانچرلی درباره تدابیر پلیس غرب استان تهران اظهار کرد: پیش‌بینی‌های لازم برای برگزاری این مراسم در شهرستان‌های غرب استان تهران انجام شده بود و ماموران پلیس در نقاط مختلف حضور داشتند.
مواد محترقه در قزوین
قزوین- مهر: فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین گفت: با تلاش ماموران پلیس بیش از یک میلیون و ۱۲۶ هزار عدد مواد محترقه کشف شد.
سرتیپ مهدی محمودی افزود: همچنین هفت کیلوگرم مواد آتش‌زای خطرناک در استان کشف و ۷۱ نفر در این رابطه نیز دستگیر شدند.
مواد محترقه در هشترود
 هشترود- مهر: فرمانده نیروی انتظامی هشترود از کشف یک میلیون عدد ترقه در این شهرستان خبر داد.
محمدتقی سلطانی اظهار داشت: یک میلیون عدد انواع ترقه و مواد محترقه در محور هشترود- مراغه  در بازرسی از یک خودرو توسط ماموران نیروی انتظامی این شهرستان کشف و ضبط شد.
وی افزود: در این ارتباط یک نفر به همراه یک دستگاه خودرو دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.
مواد محترقه در مازندران
ساری- ایسنا: فرمانده انتظامی مازندران از کشف 860 هزار عدد انواع مواد محترقه دراین استان خبر داد.
مسعود جعفری نسب گفت: چهارشنبه آخر سال باوری ریشه‌دار در مردم ایران دارد که ریشه در مروت، جوانمردی خانواده‌ها داشته و افراد رزق و روزی خود را در جمع فقرا تقسیم می‌کنند تا بتوانند سفره‌های آنها را رنگی کنند، پس نباید این ثروت عمومی را با آتش زدن ترقی از بین برد.
مواد محترقه در البرز
کرج- ایسنا: فرمانده نیروی انتظامی البرز از کشف و ضبط ۲۴۴ هزار و ۷۰۰ قلم مواد محترقه در این استان خبر داد.
سرتیپ عباسعلی محمدیان اظهار کرد: پلیس با اقدامات پیشگیرانه خود از وقوع حوادثی که منجر به مرگ و یا سوختگی شهروندان می‌شود، جلوگیری خواهد کرد.
وی ادامه داد: برای تحقق این هدف تنها تلاش و اقدامات پلیس کافی نیست و تعامل و همکاری شهروندان نیز ضروری به نظر می‌رسد.
‌ مواد محترقه در لرستان
خرم‌آباد- مهر: فرمانده انتظامی لرستان از کشف بیش از ۱۳۰ هزار عدد انواع مواد محترقه در این استان خبر داد.
سرتیپ محمد مهدیان نسب گفت: مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه یک نفر در شهر خرم‌آباد اقدام به تهیه و توزیع مواد محترقه می‌کند، موضوع را به‌ صورت ویژه در دستور کار خود قراردادند.
وی افزود: فرد متخلف شناسایی، دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی ۱۳۰ هزار و ۶۹۷ عدد انواع مواد محترقه کشف شد.
مواد محترقه در اسدآباد
 اسدآباد- مهر : فرمانده انتظامی شهرستان اسدآباد از کشف ۳۸ هزار و ۱۶۶ عدد مواد محترقه غیر مجاز در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ اسماعیل جمشیدی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه تعدادی از مالکان واحدهای صنفی شهرستان اسدآباد در امر نگهداری و خرید و فروش مواد محترقه فعالیت دارند، رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفت.
وی ادامه داد: پس از بررسی‌های صورت گرفته از این واحدهای صنفی، ۳۸ هزار و ۱۶۶ عدد انواع مواد محترقه غیر مجاز و ۳۵ کیلوگرم مواد پیش ساز ترقه دست‌ساز کشف شد.
وی بیان داشت: سه نفر متهم دراین رابطه با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.