kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۵۰۸
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲

انفجار ، خانه 2 طبقه را هوا برد!

در حادثه انفجار مهیب در خیابان مرتضوی یک پسر جوان و دو آتش‌نشان مجروح شدند.

جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا از بروز یک انفجار به دلیل نگهداری مواد محترقه در یک منزل مسکونی خبر داد و گفت:‌ ساعت 3:59 بامداد دیروز یک حادثه انفجار و تخریب منزل در خیابان مرتضوی حد فاصل خیابان جیحون و یادگار امام اطلاع داده شد که بلافاصله دو ایستگاه آتش‌نشانی به محل اعزام شدند.
محل حادثه یک منزل دو طبقه قدیمی در یک کوچه بود که بر اثر انفجار شدید در داخل منزل بخش زیادی از دیوارها و پنجره‌هایش کاملا تخریب شده بود و یک جوان 20 ساله هم داخل منزل بود که به دلیل بروز آتش‎سوزی دچار سوختگی شدید و شکستگی شده بود.
وی با بیان اینکه بر اثر این انفجار شیشه‌ها و پنجره چند ساختمان اطراف نیز تخریب شد، گفت: اگر این اتفاق در ساعت‌های میانی روز رخ می‌داد احتمال مصدومیت شدید برای عابرین هم وجود داشت.
وی با بیان اینکه بعد از خاموش کردن آتش مجددا انفجاری با شدت کمتر در این خانه رخ داد، گفت: همین موضوع باعث شد دو تن از آتش‌نشانان از ناحیه سرو صورت مصدوم شوند.
ملکی اظهار داشت: با حضور کارشناسان آتش‌نشانی و ناجا مشخص شد در این منزل چندین کیلو مواد محترقه که برای ساخت ترقه‌های دست‌ساز مورد استفاده است، نگهداری می‌شده که همین مواد باعث بروز انفجار و تخریب منزل شده است. به گفته رئیس‌بیمارستان سوانح سوختگی این پسر 20 ساله با هویت علیرضا دچار صددرصد سوختگی شده و دست‌ها و پایش به علت شدت انفجار و پرتاب شکسته است.وی افزود: این جوان فاقد نبض و خون‌رسانی است و همچنان در بخش آی‌سی‎یو بستری است.