kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۵۰۴
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۱

تمهیدات ترافیکی پنج‌شنبه و جمعه آخر سال در تهران

رئیس ‌پلیس راهور تهران بزرگ تمهیدات ترافیکی پلیس برای پنجشنبه و جمعه آخر سال را تشریح کرد.

مهماندار با بیان اینکه پیشنهاد پلیس این است که شهروندان برای زیارت اهل قبور از ناوگان عمومی استفاده کنند، افزود: اگر مردم قصد دارند با خودروی شخصی به بهشت زهرا(س) بیایند اگر ساکن غرب تهران هستند از بزرگراه آیت‌الله سعیدی وارد مسیر غرب به شرق بزرگراه آزادگان شوند و از آنجا به سمت خلیج‌فارس درمسیر جنوب ادامه مسیر دهند سپس از طریق پل حرم وارد بلوار علامه عسگری و از طریق باب‌السلام وارد بهشت زهرا شوند.
وی با ‌اشاره به ساکنان مناطق شرقی تهران نیز ، گفت: بهترین مسیر برای این افراد بزرگراه شهید رجایی و ادامه مسیر در شرق به غرب بزرگراه آزادگان است، این افراد سپس باید وارد جاده قدیم قم شوند و بعد از ادامه مسیر به سمت جنوب و عبور از سه راهی باقر شهر، از درهای باب‌الحیدر و باب‌الحوائج به قطعات جدید بروند.
رئیس ‌پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره ساکنان مناطق مرکزی و شمالی تهران نیز تصریح کرد: برای این افراد استفاده از بزرگراه نواب و سپس بزرگراه شهید تندگویان بهترین مسیر است. آنان پس از بزرگراه تندگویان باید وارد بزرگراه شهید هاشمی و از طریق باب‌الشهداء وارد شوند.
وی درباره مسیرهای شهروندان ساکن شرق و شمال شرقی تهران به بهشت زهرا اضافه کرد: بهترین مسیر اتوبان امام علی(ع) و پس از آن بزرگراه آزادگان و در ادامه وارد بزرگراه شهید رجایی و جاده قدیم قم و از درهای باب الرضا(ع) و باب الزهرا(س) وارد بهشت زهرا(س) شوند.
وی ادامه داد: افرادی که وارد قطعات قدیمی بهشت زهرا(س) می‌شوند برای بازگشت پس از خروج از باب‌الزهرا(س) باید مسیر جاده قدیم قم را به سمت جنوب ادامه دهند و سپس از کنار گذر موجود که کاملا با تابلوهای لازم مشخص است، به آزادراه خلیج‌فارس و عزیمت به تهران خواهند داشت.
سردار مهماندار گفت: شهروندانی که از جاده علامه عسکری و جاده قدیم قصد عزیمت به قطعات جدید دارند، می‌توانند این مسیر را ادامه دهند و با عبور از دور برگردان مقابل باب الرضا به قطعات جدید بروند.
وی درباره محدودیت‌های ترافیکی روزهای پنج‌شنبه و جمعه آخر سال نیز گفت: نخستین محدودیت برای خودروهایی است که از جاده قدیم به سمت بهشت زهرا(س) در حال تردد هستند که اگر در بلوار علامه عسکری ترافیک سنگین وجود داشته باشد برای آن خودروها محدودیت اعمال می‌شود.
وی همچنین افزود: در بزرگراه شهید آوینی هم در صورت تراکم خودروها، محدودیت برای عزیمت به سمت صالح‌آباد ایجاد می‌شود.
خودروهای تهران 8 برابر ظرفیت معابرند
به گزارش ایسنا، سردار محمدرضا مهماندار در همایش بازرسان نامحسوس ترافیک و پلیس‌های افتخاری که عصر دیروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: برای کنترل ترافیک در شهر تهران نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی هستیم و این موضوع امری اجتناب‌ناپذیر است و رهبر معظم انقلاب نیز همیشه بر این مهم تاکید داشته‌اند.
وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای پیشرفته و توسعه یافته، پلیس از نیروهای مردمی در کاهش تخلفات استفاده می‌کند، افزود: بحث استفاده از بازرسان نامحسوس از سال ۷۵ در پلیس مطرح شد و از سال ۷۹ نیز بدون مصوبه قانونی این فعالیت به شکل محدود آغاز شد اما سرانجام در سال ۸۹ با تصویب قانون بکارگیری از ظرفیت‌های مردمی بازرسان نامحسوس فعالیت خود را در سطح گسترده آغاز کردند.مهماندار با بیان اینکه بازرسانی که کدشان فعال شده است می‌توانند با ورود به سایت پلیس راهور تخلفاتی را که در سطح شهر مشاهده می‌کنند ثبت کنند، گفت: این بازرسان نقش مهمی در کاهش تخلفات ترافیکی و ارتقای فرهنگ ترافیک بر عهده‌دارند.
رئیس‌ پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین اظهار کرد: در حال حاضر بیش از هشت برابر ظرفیت معابر شهر تهران خودرو در حال تردد در این معابر است.