kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۴۹۲
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲
اولین ترکش‌های نابسامانی این روزهای کشتی

جام جهانی فرنگی در اهواز لغو شد کشتی ایران از حضور در جام جهانی آمریکا انصراف داد

اتحادیه جهانی کشتی اعلام کرد با توجه به مسائل پیش آمده و شرایط فعلی فدراسیون کشتی ایران امکان برگزاری جام جهانی کشتی فرنگی که قرار بود فروردین ماه به میزبانی اهواز برگزار شود، فراهم نیست. پس از انتشار این خبر فدراسیون کشتی نیز اعلام کرد تیم ملی کشتی آزاد در جام جهانی آمریکا شرکت نمی‌کند.
سرویس ورزشی-

اتحادیه جهانی کشتی اعلام کرد با توجه به مسائل پیش آمده و شرایط فعلی فدراسیون کشتی ایران امکان برگزاری جام جهانی کشتی فرنگی که قرار بود فروردین ماه به میزبانی اهواز برگزار شود، فراهم نیست.
این خبر را فدراسیون کشتی اعلام کرد و یادآور شد در نامه اتحادیه جهانی کشتی به فدراسیون کشتی ایران اعلام شده است که با توجه به مسائل پیش آمده و شرایط فعلی فدراسیون کشتی ایران، نظر اتحادیه جهانی این است که امکان برگزاری جام جهانی کشتی فرنگی در روزهای۲۳ و ۲۴ فروردین ماه سال ۹۷ در اهواز فراهم نیست. اتحادیه جهانی این موضوع را به فدراسیون‌های ملی دیگر کشورهای شرکت کننده در جام جهانی نیز اعلام کرده است.
انتشار این خبر نشان می‌دهد که اتحادیه جهانی کشتی، تمام اتفاقات کشتی ایران را رصد می‌کند تا جایی که دیروز هم لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی در گفت‌و‌گویی با سایت خبری Inside the games، گفت: دقیقا نمی‌دانیم که چه شده است، خبرهایی به ما رسیده که رئیس فدراسیون کشتی ایران استعفا کرده است. در حال‌ حاضر به او دسترسی ندارم، اما می‌خواهم که حقایق را بدانم. به خصوص که مسابقات در ایران به زودی خواهیم داشت و برگزاری آنها بدون رئیس فدراسیون آسان نیست. من دلیل ‌اصلی این که او چرا استعفا داده است را نمی‌دانم، اما اگر مربوط به اتفاقات اخیر باشد خوب نیست.  به این ترتیب با توجه به برهم خوردن مسابقات جام جهانی، فدراسیون کشتی به زودی زمان برگزاری مرحله اول و دوم مسابقات انتخابی تیم‌های ملی برای شرکت در بازی‌های آسیایی جاکارتا و رقابت‌های جهانی مجارستان را اعلام می‌کند.
غیبت ایران در جام جهانی کشتی آزاد
واکنش فدراسیون کشتی به لغو جام جهانی فرنگی در اهواز، غیبت در رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد بود که قرار است در آمریکا برگزار شود. در همین خصوص فدراسیون کشتی اعلام کرد: با توجه به اعلام قبلی ایران مبنی براین که اگر امکان برگزاری جام جهانی کشتی فرنگی در زمان پیشنهادی از سوی ایران نباشد، تیم ملی کشتی آزاد هم به دلیل جلو آمدن زمان برگزاری انتخابی تیم ملی نمی‌تواند در مسابقات جام جهانی شرکت کند، فدراسیون کشتی این موضوع را به اتحادیه جهانی کشتی اعلام کرد و اتحادیه نیز با این موضوع موافقت کرد.
اعلام تاریخ مسابقات انتخابی
به این ترتیب با توجه به حضور نیافتن در جام جهانی، فدراسیون کشتی زمان برگزاری مرحله اول و نهایی مسابقات انتخابی تیم‌های ملی برای شرکت در بازی‌های آسیایی جاکارتا و رقابت‌های جهانی مجارستان را اعلام کرد.
بر این اساس مرحله اول و نهایی رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی برای شرکت در بازی‌های آسیایی جاکارتا و رقابت‌های جهانی مجارستان، اواخر فروردین ماه و اواخر اردیبهشت ماه سال ۹۷ برگزار خواهد شد. فدراسیون کشتی به زودی زمان دقیق و محل برگزاری مرحله اول رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی را اعلام می‌کند. شرایط نفرات مجاز شرکت‌کننده در مرحله اول و نهایی انتخابی تیم‌های ملی کشتی به شرح زیر است:
کشتی آزاد و فرنگی رده سنی بزرگسالان
الف:
نفرات مجاز جهت شرکت در رقابت‌های انتخابی تیم ملی مرحله اول بزرگسالان در هر وزن در کشتی‌های آزاد و فرنگی عبارتند از:
۱- کشتی‌گیران صاحب مدال از مسابقات جهانی جوانان و امید( غیر از طلا) در سال ۲۰۱۷.
۲- سه نفر برتر هر وزن از آخرین مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشتی کشور گروه الف.
۳- دو نفر برتر هر وزن از آخرین مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشتی کشور گروه ب.
۴- نفر برتر هر وزن از آخرین مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشتی کشور گروه ج.
۵- سه نفر برتر هر وزن از رقابت‌های عمومی کشور (اپن) در رده سنی بزرگسالان.
۶- اعضای فاقد مدال تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان کشور در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ فرانسه که دارای عملکرد مورد تایید شورای فنی تیم‌های ملی کشتی ذیربط باشند(به پیشنهاد سرمربی و اعلام نظر شورای فنی).
۷- نفرات اول از آخرین رقابت‌های قهرمانی کشور کشتی پهلوانی در رده سنی بزرگسالان.
۸- استان‌های اول تا سوم رقابت‌های قهرمانی کشور در گروه الف به ترتیب سه، دو و یک کشتی‌گیر علاوه بر سایر نفرات واجد شرایط در رقابت‌های انتخابی مرحله اول تیم ملی در رده سنی بزرگسالان در رشته‌های آزاد و فرنگی  بعنوان سهمیه ویژه خواهند داشت.
۹- کشتی‌گیران صاحب مدال طلا از مسابقات بازی‌های ایندورگیم.
(مجوز حضور هر کشتی‌گیر واجد شرایط مازاد بر نفرات واجد شرایط فوق‌الذکر، منوط به تصمیم شوراهای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی خواهد بود.)
ب: نفرات مجاز جهت شرکت در رقابت‌های انتخابی مرحله نهایی بزرگسالان در هر وزن در کشتی‌های آزاد و فرنگی عبارتند از:
۱- کشتی‌گیران صاحب مدال از مسابقات المپیک برزیل در سال ۲۰۱۶.
۲- کشتی‌گیران صاحب مدال از مسابقات جهانی فرانسه در سال ۲۰۱۷.
۳- کشتی‌گیران صاحب مدال طلا از مسابقات امید‌ها و جوانان جهان در سال ۲۰۱۷.
۴- چهار کشتی‌گیر آزادکار و فرنگی‌کار برتر هر وزن از رقابت‌های انتخابی تیم ملی مرحله اول.
( باتوجه به عدم برگزاری مسابقات جام جهانی فرنگی، حضور کشتی‌گیران فرنگی‌کار در مرحله نهایی مسابقات انتخابی تیم ملی همانند کشتی‌گیران آزاد خواهد بود).