kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۴۹۱
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲

منافع ملی در اولویت است یا تسویه حساب‌های شخصی؟!(نکته ورزشی)

در شرایطی که این روزها تمام مدیران وزارت ورزش و جوانان در مصاحبه‌های خود خواهان بازگشت رسول خادم به فدراسیون کشتی هستند، رفتار آنها بر خلاف گفتارشان است، تا جایی که اعتراض نایب‌رئیس‌فدراسیون کشتی را نیز به دنبال داشت.
سرویس ورزشی-

دیروز مصاحبه‌ای از قول حمید بنی تمیم بر روی خروجی پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت ورزش قرار گرفت. در بخشی از این مصاحبه بنی تمیم به تعریف و تمجید از وزیر ورزش و جوانان پرداخته و گفته بود: «آقای خادم معتقد است که کشتی آن طور که باید از سوی مسئولان دیده نمی‌‏شود، البته منکر حضور وزیر ورزش و جوانان در برنامه‌های مختلف کشتی و توجه ایشان به این رشته نیستیم، دکتر ‏سلطانی فر بارها و بارها در مسابقات مختلف کشتی، در اختتامیه‌ها و افتتاحیه‌ها در اردوها و دیدار با ورزشکاران و ‏پیشکسوتان کشتی حضور داشته‌اند و بارها پیام‌های تبریک برای موفقیت‌های کشتی‌گیران صادر کرده‌اند که این ‏موضوعات مایه دلگرمی است، اما حجم کار فدراسیون و 60 مسابقه رسمی در سال نیاز به حمایت و توجه بیشتری ‏دارد.‏»
دقایقی پس از انتشار این خبر، نایب‌رئیس‌اول فدراسیون کشتی گفت: «صحبت‌های من از سوی روابط عمومی وزارت ورزش گزینشی انعکاس داده شده است ، دغدغه‌ها، گلایه‌ها و خواسته‌های ما گفته نشد.»
 بنی تمیم در توضیح بیشتر این موضوع به روابط عمومی فدراسیون کشتی گفت: «متاسفانه مطالبی از طرف من بر روی خروجی سایت و کانال خبری وزارت ورزش و جوانان منعکس شده که این تمامی صحبت‌های من نبوده است. این مطلب کاملا به صورت یک‌طرفه تنظیم شده و دغدغه‌ها، گلایه‌ها و خواسته‌های ما در آن انعکاس نیافته است. این‌گونه رفتارهای رسانه‌ای نه به سود ورزش و نه به سود کشتی کشور است، و قطعا اگر این راه ادامه یابد، مانع بزرگی برای بازگشت رسول خادم به کشتی خواهد بود.»
اصرار وزارت ورزش بر حمایت همه‌جانبه از فدراسیون کشتی در شرایطی است که رسول خادم در مجمع فوق‌العاده روز دوشنبه وزارت ورزش را متهم کرد که از او و فدراسیونش حمایت نمی‌کند. خادم در بخشی از انتقاداتش گفت: «استعفای من به علت عدم حمایت وزارت ورزش و جوانان بوده و ربطی به بحث اسرائیل نداشته است. بنده نمی‌توانم با مجموعه وزارت ورزش کار کنم، چرا که از نظر من نگاه مجموعه وزارت ورزش در جهت منافع ملی ورزش کشور نیست.»
بعد از این انتقادات وزارت ورزش تلاش کرد در رد ادعای خادم از همه امکاناتش استفاده کند، ابتدا دوشنبه شب کانال خبری وزارت ورزش به بازنشر مصاحبه شهریور ماه وزیر ورزش پرداخت که در آن سلطانی‌فر گفته بود بیشترین حضورش در اردوها و مسابقات کشتی بوده است.
پس از این اقدام، صبح سه شنبه نیز مصاحبه‌ای از محمدرضا داورزنی معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش در کانال خبری این وزارتخانه منتشر شد که اثبات کند وزارتخانه در حمایت از فدراسیون کشتی کم نگذاشته است.
پایان بخش این ماجرا نیز مصاحبه بنی تمیم با پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت ورزش بود که اعتراض نایب ‌رئیس ‌فدراسیون کشتی را به دنبال داشت.
در این میان به تنها چیزی هم که توجه نشد، این بود که با شیوه‌ای که وزارت ورزش در پیش‌گرفته نه تنها نمی‌توان به بازگشت یکی از موفق‌ترین مدیران ورزشی کشور امیدوار بود، بلکه دارند او را به سمتی می‌برند که روز به روز از ورزش دور شود. این در حالی است که انتظار می‌رفت در این شرایط توجه به منافع ملی در اولویت قرار گیرد نه تسویه حساب‌های شخصی!
تا آنجا که ما متوجه شدیم تمام حرف رسول خادم این بوده که کشتی ورزش اول این مملکت است، بیشترین مدال‌های ورزش را در عرصه بین‌المللی کسب کرده و باید به اندازه جایگاه و اعتبارش به آن احترام گذاشت. به عنوان نمونه اگر رئیس ‌اتحادیه جهانی کشتی به ایران می‌آید، مثل رئیس‌فیفا او را به دیدار رئیس‌جمهور ببرند، اگر ورزشکارانش در عرصه‌های دشوار بین‌المللی افتخار کسب می‌کنند، ویژه دیده شوند. اگر صحبت از تخصیص اعتبار است، احترام کشتی رعایت شود.
حالا با این شرایط اگر وزارت ورزش خواسته‌های رسول خادم را معقول می‌داند، در جهت تامین آن قدم بردارد، اگر هم غیرمعقول می‌داند شفاف بگوید تا حداقل علاقه‌مندان به ورزش تکلیف خود را بدانند؛ مگر می‌شود یک روز خادم را بهترین فرد برای هدایت کشتی دانست و روز دیگر علیه‌اش بازی رسانه‌ای راه انداخت!