kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۴۸۷
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۱
امید تراکتورسازی با توقف مقابل الجزیره کمتر شد

پرسپولیس با شکست الوصل در یک قدمی صعود قرار گرفت

پرونده تقابل تیم‌های ایرانی با نمایندگان کشور امارات با توقف تیم تراکتورسازی برابر الجزیره و پیروزی با ارزش پرسپولیس مقابل الوصل در دبی بسته شد.

در دومین روز از هفته چهارم لیگ قهرمانان فوتبال آسیا تیم تراکتورسازی از گروه اول این رقابتها دیروزمیهمان الجزیره امارات بود که این بازی با نتیجه تساوی یک- یک تمام شد. در این بازی که از ساعت ۱۶ در ورزشگاه یادگار امام(ره)آغاز شد، رومارینو (۴۴) برای الجزیره و فرزاد حاتمی (۷۸) برای تراکتورسازی گلزنی کردند.
تراکتورسازی در این بازی با ترکیب جوردی آلمیدا، محمد نادری (۳+۴۵- عارف آغاسی)، محمدرضا مهدی زاده، محمد مسلمی پور، محمد ایرانپوریان، علی طاهران (۴۶- فرزاد حاتمی)، مهدی مهدی پور، مهدی کیانی، دانیال اسماعیلی فر، احسان پهلوان و ارسلان مطهری (۸۳- سلیمان کیپیچ) به میدان رفت.
هرچند دو تیم در نیمه نخست بازی کم کیفیتی را به نمایش گذاشتند ولی تراکتورسازی می‌توانست در دقایق۴۰ و ۴۲ روی شوتهای احسان پهلوان و علی طاهران به گل برسد که دروازه بان الجزیره مانع شد. با این حال الجزیره در دقیقه ۴۴ و روی تنها حمله خود توانست توسط رومارینو به گل اول برسد تا نیمه نخست با همان یک گل تمام شود.در وقتهای تلف شده نیمه اول محمد نادری مصدوم شد و ساغلام سرمربی تراکتورسازی مجبور شد عارف آغاسی را به جای وی وارد زمین کند. با شروع نیمه دوم، فرزاد حاتمی هم جایگزین علی طاهران شد تا قدرت هجومی تراکتورسازی بالا برود. تغییرات ساغلام در افزایش فشار روی دروازه الجزیره تاثیرگذار بود و تراکتورسازی بر دامنه حملاتش افزود. این حملات همه جانبه که بیشتر روی ارسال از کناره‌ها و بازی مستقیم متمرکز بود، سرانجام به ثمر نشست. در دقیقه ۷۸ فرزاد حاتمی توانست روی سانتر احسان پهلوان با یک ضربه سر بازی را به تساوی کشاند تا اولین گل آسیایی تراکتورسازی در این فصل به ثمر برسد.تراکتورسازی بعد از این گل هم فشار زیادی برای زدن گل برتری روی دروازه الجزیره آورد ولی بازیکنان و بخصوص دروازه بان حریف با وقت کُشی از سرعت بازی کم کردند تا این مسابقه با نتیجه تساوی یک به یک تمام شود.تراکتورسازی با این تساوی ۲ امتیازی شد و در قعر جدول باقی ماند تا از شانس کمی برای صعود برخوردار باشد.
پایان شیرین سال ۹۶ برای سرخپوشان
تیم پرسپولیس در آخرین دیدار نمایندگان ایران در چهارمین هفته لیگ قهرمانان آسیا موفق شد برابر الوصل به پیروزی برسد تا تنها برد ایرانی‌ها در این هفته ثبت شود.در این بازی که از ساعت ۱۸:۴۵ دقیقه دیروز در ورزشگاه زعبیل شهر دبی برگزار شد تیم پرسپولیس با یک گل به برتری رسید. کمال کامیابی نیا در دقیقه ۳۷ برای پرسپولیس گل زد.
شروع بازی با برتری الوصل همراه بود و این تیم صاحب دو موقعیت خوب برای گلزنی شد اما نتوانست دروازه تیم ایرانی را باز کند. پس از بیست دقیقه ابتدایی بازی، پرسپولیس تلاش کرد تا نبض بازی را در اختیار بگیرد که موفق هم شد و تا حدودی بازی را به تعادل کشید.در دقیقه ۳۶ این دیدار وحید امیری در برخورد پای بازیکن حریف با صورتش دچار مصدومیت شد و به ناچار جایش را به گادوین منشا داد. در لحظه ورود منشا به زمین پرسپولیس صاحب ضربه ایستگاهی شد که این ضربه را ماهینی ارسال کرد و کامیابی نیا در دقیقه ۳۷ گل سرخپوشان را به ثمر رساند.
در نیمه دوم دو تیم بازی متعادلی را به نمایش گذاشتند که تلاش الوصل برای رسیدن به گل تساوی و جلوگیری از حذف بیشتر از پرسپولیس بود اما سرخپوشان در ضد حملات و سرعت خوب منشا صاحب چند فرصت شدند که نتوانستند از این فرصت‌ها به خوبی استفاده کنند.ضمن اینکه علیرضا بیرانوند در چند صحنه موثر ظاهر شد و توانست حملات تیم الوصل را بی‌ثمر بگذارد. در دقایق پایانی برانکو سعی در حفظ نتیجه داشت و شایان مصلح را به جای علیپور وارد زمین کرد تا از گل زده محافظت کند.
در دیگر دیدار این گروه السد قطر میزبان نسف قارشی ازبکستان بود که در پایان موفق شد با نتیجه 4 بر صفر نماینده ازبکستان را شکست دهد.گل‌های السد را ژاوی (۳)، عبدالکریم حسن (۱۵)، بغداد بونجاح(۴۳) و همرون (۷۱) به ثمر رساندند.السد با این نتیجه ۹ امتیازی شد و با توجه به برد مقابل پرسپولیس بالاتر از این تیم در رده نخست گروه سوم قرار گرفت. در میان چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا و در هفته چهارم، تنها پرسپولیس به برتری رسید. استقلال و تراکتورسازی به تساوی رضایت دادند و ذوب آهن هم شکست سنگینی را پذیرا شد.