kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۴۷۳
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰

مستند «فروشنده 2» درباره پشت پرده توطئه علیه برنامه موشکی رونمایی شد(اخبار ادبی و هنری)

قسمت دوم مستند «فروشنده» روز یکشنبه با حضور جمعی از مردم و کارشناسان طی مراسمی رونمایی شد. مستندی که به گفته تهیه‌کننده‌اش، برای اولین بار واقعیت‌هایی از پشت پرده توطئه‌ها علیه برنامه موشکی ایران را افشا می‌کند.

محسن حاج کرمی، تهیه‌کننده مستند «فروشنده 2» در گفت وگو با کیهان اظهار کرد: این مستند در ادامه قسمت اول «فروشنده» ساخته شده است. همان‌طور که دیدید مستند «فروشنده» به اتفاقات پشت صحنه و روی صحنه برجام می‌پرداخت و سعی کردیم تجربه برجام را یک بار برای مردم به تصویر بکشیم. در «فروشنده 2» به برجام‌های بعدی پرداخته‌ایم و بر مباحث موشکی و هوافضایی کشور متمرکز شده‌ایم. چون معتقدیم که این موضوعات، مرتبط با امنیت کشور هستند. روی این تأکید داریم که موضوع موشکی یک موضوع ملی است و قدرت بازدارندگی کشور را افزایش می‌دهد و می‌تواند پشتیبان ما در عرصه‌های جهانی و منطقه‌ای باشد و به همین دلیل هم تلاش‌هایی برای مهار این قدرت در جریان است و ما در این مستند درباره این مسئله به مردم و مسئولان هشدار می‌دهیم.
وی تصریح کرد: مستند «فروشنده2» داستان‌های پشت پرده مربوط به این مسئله را برای اولین بار در فضای رسانه‌ای کشور مطرح می‌کند.
تهیه‌کننده «فروشنده2» درباره مراسم رونمایی این مستند هم گفت: با توجه به شرایط پایان سال انتظار نداشتیم که استقبال چندانی از این کار شود اما خوشبختانه مراسم رونمایی مملو از جمعیت شد و با واکنش‌های خوبی مواجه شدیم.
وی درباره احتمال تکرار مانع‌تراشی‌های برخی از مسئولان دولتی که زمان اکران «فروشنده» رخ داده بود هم بیان کرد: قسمت اول «فروشنده» در قالب اکران دانشگاهی به نمایش درآمد و چند نوبت جلوی اکران آن را گرفتند، اما برای «فروشنده2» مراسم رونمایی رسمی برگزار شد. البته احتمال اینکه مشکلاتی برای اکران‌های این مستند پیش بیاید هم هست، اما مسئله «فروشنده2» به هیچ وجه سیاست زده و جناحی نیست و بیشتر یک نوع تفکر که برای منافع کشور مضر هست را نقد می‌کند و نه یک جریان سیاسی خاص را. ممکن است مخاطب در حین تماشای این فیلم مصداق‌هایی را در ذهن خود بیابد اما در پی تفهیم این نگاه هستیم که مسائل ملی ما به هیچ وجه قابل مسامحه نیست.
حاج کرمی تأکید کرد: این مستند بدون کمک نهادها ساخته شده و ما از همه مردم و تشکل‌ها و علاقه‌مندان به امنیت و آینده کشور دعوت می‌کنیم که آن را ببینند و کمک به بهتر دیده شدن این فیلم کنند.
وی در پاسخ به این پرسش که مردم چگونه می‌توانند این مستند را ببینند هم گفت: اکران‌های سراسر کشور را آغاز کردیم که مردم می‌توانند از طریق ثبت‌نام در سایت «اکران نت» این فیلم را در مکان‌های مختلف اکران کنند.