kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۴۷۲
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹

روایت تئاتری از هدیه رهبر انقلاب به دختر شهید (اخبار ادبی و هنری)

نمایش «کلاهی برای نهال» به کارگردانی جعفر کاظمی از زندگی و خاطرات شهید مدافع حرم به صحنه می‌رود. این نمایش برگرفته از هدیه‌ای است که از سوی رهبر معظم انقلاب به دختر شهید مدافع حرم داده شد.

این نمایش که به زندگینامه و خاطرات شهید مدافع حرم شهید مهدی قاضی‌خانی پرداخته توسط رحیم مخدومی به رشته تحریر درآمده و به‌وسیله جعفر کاظمی کارگردانی شده است.این دومین نمایش شخصیت محور شهدای مدافع حرم است که توسط گروه نمایش عاشوراییان تولید شده است.
جعفر کاظمی کارگردان نمایش در گفت‌وگو با فارس گفت: عبارت «کلاهی برای نهال» برگرفته از هدیه مقام معظم رهبری به نهال دختر شهید قاضی‌خانی است. البته نگاه ما به کلاه هدیه شده از سوی حضرت آقا یک نگاه صرف کالا نیست. آن کلاه مانند یک چتر و یا یک سایبان است و تعبیر ما این است که همه مردم،تک تک افراد جامعه در قبال فرزندان شهدا باید مثل یک سایبان باشند. باید مثل یک چتر باشند. احساس مسئولیت در قبال یادگاران شهدا حکم همان کلاه و یا سایبان را دارد. کاظمی در ادامه گفت: سال گذشته نمایش رویای زینب درباره شهید مدافع حرم شهید سید احسان میرسیار به اجرا در آمد و امسال درست در سالگرد اجرای نمایش فوق در ایام فاطمیه رویای زینب تحقق یافت و پیکر پاک شهید به میهن اسلامی بازگشت و خانواده معزز شهید از چشم انتظاری درآمد.
وی افزود: در نمایش کلاهی برای نهال بیش از 20 نفر ایفای نقش می‌کنند که فرزندان شهید قاضی خانی نیز با بازی در نمایش جلوه خاصی بدان بخشیده‌اند. کاظمی از اجرای نمایش ویژه شهیدان مدافع حرم شهید میثم نجفی و شهید تمیمی در سال آینده خبر داد و افزود یک نمایش هم ویژه شهدای لشکر فاطمیون در حال نگارش است که به شرط حیات تولید و اجرا خواهد شد.