kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۴۵۶
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳

رامی حمدالله نخست‌وزیر دولت وفاق ملی فلسطین از یک سوءقصد جان سالم به در برد

تیر‌اندازی و انفجار بمب در مسیر هیئت تشکیلات خودگردان فلسطین به نوار غزه منجر به زخمی شدن 7 نفر شد. «رامی حمدالله»، نخست‌وزیر دولت وفاق ملی فلسطین از این سوءقصد، جان سالم به در برد.

طبق گزارش‌های رسیده، این انفجار کاروان خودروهای«رامی‌حمدالله»، نخست‌وزیر دولت وفاق ملی فلسطین و «ماجد فرج»، رئیس‌اطلاعات فلسطین را در زمان ورودشان به باریکه غزه (نزدیک گذرگاه بیت حانون) هدف قرار داد.
به گزارش خبرگزاری قدس، عاملان این حمله، ۳ خودروی بمب‌گذاری شده را منفجر و به سمت محافظان آنها نیز تیراندازی کردند. به دنبال این انفجار 7 نفر دچار آسیب دیدگی سطحی شدند، اما رامی حمدالله و ماجد فرج از این حمله جان سالم به در بردند. منابع فلسطینی از آغاز تحقیقات وزارت کشور غزه درباره این انفجار خبر داده‌اند با این وجود «محمود عباس» رئیس‌تشکیلات خودگردان فلسطین، حماس را مسئول این انفجار اعلام کرد!
یک منبع در دولت وفاق ملی فلسطین گفته، هدف رامی حمدالله در سفر به غزه دیدار با برخی از رهبران جنبش حماس و گفت‌و‌گوی جدی درباره اجرای پرونده آشتی ملی و شرایط و اوضاع بحرانی باریکه غزه بود. هیئتی از مقامات سازمان اطلاعات عمومی مصر برای پیگیری توافقنامه آشتی ملی و سازوکارهای اجرای این توافقنامه در منطقه تحت محاصره باریکه غزه، از دو هفته پیش وارد این منطقه شده است.
تا کنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته اما صهیونیست‌ها بارها از تریبون‌های رسمی اعلام کرده‌اند، قصد ترور رهبران مقاومت را دارند.
استفاده از پهپاد برای حمله به تظاهرکنندگان!
خبر دیگر اینکه، ارتش رژیم صهیونیستی برای نخستین بار برای مقابله با تظاهرکنندگان فلسطینی از پهپاد استفاده کرد.
به گزارش ایسنا، روزنامه هاآرتص در این باره نوشته: «استفاده از پهپاد معمولا برای فیلمبرداری استفاده می‌شود اما اسرائیل این بار به طور آزمایشی از طریق آن اقدام به متفرق کردن تظاهرکنندگان با گاز‌اشک آور کرد. سازندگان این سلاح می‌گویند سربازان اسرائیلی می‌توانند از طریق این پهپاد از مسافت‌های بسیار دور تظاهرکنندگان را متفرق کنند.» قرار است این پهپاد از سوی گارد مرزی رژیم صهیونیستی که در کرانه باختری نیز حضور دارند، استفاده شود. تظاهرات بی‌وقفه و مداوم فلسطینی‌ها پس از تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت به قدس صهیونیست‌ها را بی‌نهایت آشفته و دستپاچه کرده طوری که برای نجات خود از این وضعیت به هر راهی متوسل می‌شوند.