kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۴۵۱
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲

انفجارهای زنجیره‌ای در تگزاس/ وحشت سراسر ایالت را فرا گرفت

انفجار پی در پی 2 بسته انفجاری در شهر آستین ایالت تگزاس و کشف یک بسته مشکوک مقابل کاخ سفید علاوه بر اینکه جان 2 شهروند آمریکایی را گرفت و کاخ سفید را تعطیل کرد، باعث وحشت مردم این مناطق شده است.

مقام‌های پلیس در شهر «آستین» در ایالت تگزاس آمریکا می‌گویند در 3 حادثه مرتبط به هم سه بسته انفجاری منفجر شده که بر اثر آن دو نفر کشته شده و دو زن مجروح شده‌اند. بعد از انفجار دو بسته در خانه‌های مسکونی در شهر «آستین»، مرکز ایالت «تگزاس» آمریکا، یک نوجوان کشته شد و دست‌کم دو زن دیگر به شدت مجروح شدند. مقام‌های پلیس در آمریکا این دو انفجار را با انفجار جداگانه‌ای که حدود دو هفته پیش اتفاق افتاد و در جریان آن یک نفر کشته شد، مرتبط می‌دانند.
 به گزارش فارس، پلیس «آستین» هم روز دوشنبه اعلام کرد تماس تلفنی درباره انفجار اول را ساعت 06:45 صبح به وقت محلی درباره یکی از محله‌های واقع در شمال شرق این شهر دریافت کرده است. در این حادثه نوجوانی 17 ساله بسته‌ای را جلوی درب منزل پیدا کرد، آن را به داخل خانه آورد که بسته بعد از باز کردن در آشپزخانه، منفجر شد.  به گفته «برایان مانلی»، رئیس ‌اداره پلیس «آستین» «این انفجار بسیار شبیه انفجار دیگری است که روز 2 مارس(11 اسفند) در آستین به وقوع پیوست.» رئیس ‌پلیس، در یک کنفرانس خبری دیگر روز دوشنبه گفت این اداره ساعت 11:50 دقیقه صبح هم تماس‌هایی درباره یک تماس دیگر در جنوب شرق آستین دریافت کرده است. در این حادثه، که حادثه دوم روز دوشنبه بود، یک زن مسن 75 ساله نیز بعد از باز کردن بسته‌ای که بیرون منزلش پیدا کرده بود به شدت مجروح و در بیمارستان بستری شد. علت وقوع این حملات هنوز مشخص نیست، اما پلیس با توجه به نژاد قربانیان گفته احتمال دارد نفرت‌های نژادپرستانه انگیزه حمله باشد. «می‌دانیم که هر دو خانه‌ای که این بسته‌ها را دریافت کردند متعلق به آفریقایی‌تبارها بودند،‌ نمی‌توان انکار کرد که نفرت نژادی در بطن این جرائم بوده، اما نمی‌گوییم که دلیل آنها قطعا این امر بوده است.» فردی که در حمله ۲ مارس(11 اسفند) کشته شد و نوجوانی که روز دوشنبه کشته شد هر دو سیاه‌پوست بودند. زن مسنی که مجروح شد هم هیسپانیک (اسپانیایی‌تبار) است.
 در حادثه‌ای دیگر رسانه‌های آمریکایی بامداد سه‌شنبه از تعطیل شدن کاخ سفید به دلیل کشف بسته مشکوک خبر دادند. سرویس مخفی آمریکا اعلام کرده همزمان با تحقیقات بر روی این بسته ورود عابران پیاده و خودروها به این منطقه، ممنوع شده است، اما اندکی بعد شرایط عادی اعلام شد. جزئیاتی درباره بسته مشکوک در رسانه‌ها منتشر نشد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در زمان این حادثه داخل کاخ سفید بود. کاخ سفید در طول یک سال گذشته با هشدارهای امنیتی فراوانی مواجه شده است. در مهم‌ترین حادثه، مارس سال ۲۰۱۷ مردی از حصار کاخ سفید بالا رفت و موفق شد قبل از بازداشت ۱۶ دقیقه در محوطه این کاخ راه برود. همچنین چند روز پیش یک مرد ۲۶ ساله مقابل کاخ سفید خودکشی کرد.