kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۴۵۰
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲

کوتاه اقتصادی

* وزیر اقتصاد درآخرین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی درسال جاری، گفت: بنده به دولتی نگاه کردن به بورس کالا اعتقادی ندارم اما به اینکه کشف قیمت محصولات باید در بورس کالا انجام شود، اعتقاد دارم. به گزارش تسنیم مسعود کرباسیان در پاسخ به انتقاد یکی از حضار در مورد ترکیب هیئت مدیره بورس کالا عنوان کرد: اگر به دنبال حل مشکلات صنایع پایین دست هستید، مطرح کردن این مسائل هیچ مانعی را در این حوزه رفع نمی‌کند؛ بنده درباره تغییرات هیئت مدیره بورس کالا وارد نمی شوم چراکه به سهامداران این شرکت احترام می‌گذارم و این سهامداران هستند که اعضای هیئت مدیره شرکت‌ها را تعیین می‌کنند. وی با اشاره به لزوم برگزاری نشستی دیگر با ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات ذینفعان، اعلام کرد: در نشست بعدی باید در اولین قدم به سمت محوریت قرار دادن بورس کالا حرکت کنیم و دومین قدم نیز به سمت گستردگی عرضه انواع کالاها در نقاط مختلف کشور در بورس برویم تا به طور متمرکز در بازار کالا عمل کنیم.
* رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت یکی از خودروهای داخلی ۸۵ استاندارد جدید را پاس کرده است که در روزهای آینده نام آن اعلام خواهد شد. به گزارش ایسنا، نیره پیروزبخت در مراسم تحویل ۲۰۰ دستگاه خودروی تجاری سایپا دیزل اظهار کرد: اجباری شدن ۸۵ استاندارد جدید از ابتدای دی‌ماه سال ۱۳۹۷ به معنای توقف تولید همه خودروها از آن زمان نیست. بلکه از این تاریخ بازرسی‌ها بر اساس استانداردهای جدید آغاز می‌شود و طبق تفاهم صورت گرفته با وزارت صنعت، معدن و تجارت زمانی را برای اجرایی شدن استانداردهای جدید در نظر می‌گیریم تا از یکم دی‌ماه ۹۷ که بازرسی‌ها آغاز می‌شود، خودروها بتوانند استانداردهای مربوطه را پاس کنند.
* قائم‌مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: در سال 96 تا به امروز 1389 میلیارد تومان خسارت در بخش‌های مختلف کشاورزی پرداخت شده و تنها 40 میلیارد تومان از مطالبات مرغداری‌های خسارت دیده از آنفلوانزای پرندگان باقی مانده است. ابراهیم حسن‌نژاد در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به اینکه در سال 96 چه میزان از خسارت‌های باغداران، زارعان و بخش دامی پرداخت شده است،‌گفت: از ابتدای فروردین سال 96 تا به امروز یعنی 22 اسفندماه یک هزار و 389 میلیارد تومان خسارت پرداخت شده که بیشترین خسارت مربوط به بخش باغات بوده است. وی در پاسخ به اینکه آیا بدهی از مطالبات مرکبات‌کاران و چای‌کاران از سال گذشته باقی مانده با رد این موضوع گفت: هیچ باقی‌مانده بدهکاری از سال گذشته به کسی نداریم.
* مدیرعامل بانک پاسارگاد با استقبال از طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان گفت: بانک مرکزی فهرست دقیق دارایی مدیران بانک‌ها را از آنها مطالبه کرده و رصد می‌کند. مجید قاسمی در گفت‌وگو با تسنیم با تأکید براینکه طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان طرح خوبی است، اظهار داشت: بنده از این طرح استقبال کرده و تمام اموال و دارایی‌هایم را برای رسیدگی اعلام می‌کنم. وی با بیان اینکه سایر مسئولان نیز باید از این طرح استقبال کنند، گفت: این طرح واقعاً اقدام خوبی است و اگر بتوان آنرا به درستی ساماندهی کرد و به اجرا رساند، اثرات خوبی را به همراه خواهد داشت.