kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۴۳۵
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹
با حضور سردار کمیل مطیع‌دوست انجام شد

برگزاری سی‌ویکمین سالروز شهادت حجت‌الاسلام قربانعلی آقازاده

نکوداشت سی‌ویکمین سالروز شهادت روحانی مجاهد حجت‌ الاسلام «قربانعلی آقازاده» با حضور سردار کمیل مطیع‌دوست از فرماندهان دوران دفاع مقدس، در مسجد پوریای ولی روستای کمامردخ شهرستان فومن برگزار شد.
رشت- خبرنگار کیهان:

سردار کمیل مطیع‌دوست در این مراسم ضمن ذکر خاطراتی از شهید قربانعلی آقازاده گفت: شهید آقازاده انسانی بسیار متعهد، متخصص، متواضع و با شهامت و از همه مهم‌تر بسیار ولایتمدار بودند این روحانی شهید علی‌رغم حضور فعال در امور فرهنگی با داشتن مسئولیت در کلیه عملیات‌های رزمی پیشتاز  بوده است.
وی افزود: مراسم خاکسپاری آن بزرگوار مصادف با تولد فرزندش نیز بود و هرگز از ذهنم پاک نمی‌شود چون در آن زمان شهید گرامی آقازاده تمام فکر و حواسش به میدان نبرد بود و سرانجام همین عشق زیادش به جهاد در راه حق سبب شد که در آن عملیات اولین فردی در گردان ما باشد که قبل از رسیدن نیروها به میدان نبرد بر اثر اصابت خمپاره دشمن به مقام والای شهادت نائل آمد.
سردار کمیل مطیع‌دوست در ادامه با ذکر بخش‌هایی از وصیت‌نامه شهید «قربانعلی آقازاده» اظهار داشت: امثال شهید آقازاده، برادران شهید خوش‌سیرت و غیره که جان خود را برای حفظ این خاک و نظام گذاشتند کم نیستند و اکنون وظیفه‌ای که ما در قبال ایثار و از خودگذشتگی آن بزرگواران داریم، ادامه دادن راهشان و زنده‌ نگه‌داشتن یاد و خاطره آنان برای نسل‌های آینده است. شایان ذکر است شهید «قربانعلی آقازاده» شهریور ماه سال 1345 در روستای کمامردخ شهرستان فومن به دنیا آمد. وی بعد از گذراندن تحصیلات دبیرستان راهی حوزه علمیه کاشان شد و پس از شش ماه فراگیری دروس حوزوی راهی جبهه شد و سرانجام در تاریخ 65/12/7 در منطقه عملیاتی شلمچه در عملیات کربلای 5 بر اثر اصابت ترکش خمپاره به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
از این شهید بزرگوار یک فرزند دختر به یادگار مانده است.
حجت‌‌الاسلام قربانعی آقازاده در فرازی از وصیت‌نامه خویش می‌گوید: خدایا می‌خواهم  بدنم قطعه قطعه شود اما اسلام و قرآن پابرجا بماند. می‌خواهم قربانی شوم تا امت اسلامی باقی بماند.