kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۴۳۱
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۸

کوتاه از شهرستان‌ها

کمک پزشکان به بیمارستان
سرویس شهرستانها: به گزارش روابط عمومی بیمارستان آیت‌الله روحانی(ره) بابل، رئیس این مرکز از کمک 5 میلیارد ریالی پزشکان به این بیمارستان خبر داد.
شهرام سیفی گفت: دکتر ولی‌الله آرش یک دستگاه ماساژ قلبی پیشرفته الکترونیکی به همراه یک دستگاه الکتروشوک و خانواده خانم دکتر آل‌رضا دستگاه‌های بیهوشی مورد نیاز اتاق عمل را خریداری و همچنین یکی دیگر از پزشکان نیکوکار دو دستگاه دیالیز تهیه و به این مرکز اهدا نمودند.
وی ادامه داد:  ارزش این دستگاه‌ها بیش از 5 میلیارد ریال می‌باشد که دستگاه‌های دیالیز اهدایی از بهترین نوع و دستگاه ماساژ قلبی پیشرفته‌ترین دستگاه موجود در دنیا می‌باشد که به این مرکز اهدا شد و می‌تواند منشأ خدمات باکیفیت‌تر برای همشهریان عزیز باشد.
افتتاح پارک کوهستانی
اندیمشک - خبرنگار کیهان:  فاز اول پارک کوهستانی فدک در 500 هکتار و با اعتباری بالغ بر 400 میلیارد ریال احداث شده است.
نماینده اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت: این پارک با نام فدک و با یاد حضرت زهرا(س) احداث و با ایجاد فضای امن و برخوردار از همه امکانات شرایط تفریح سالم و با امنیت برای عموم مهیا شده است.
فریدون حسنوند با اشاره به تردد چند میلیون مسافر نوروزی در شهرستان اندیمشک گفت:  اندیمشک و مردم این خطه میزبان  پنج میلیون مسافر نوروزی خواهند بود و چنین فضاهای تفریحی برای مسافران نوروزی نیز ضرورت دارد.
افتتاح 4 طرح
سمنان - خبرنگار کیهان: با حضور اعضای هیئت رئیسه دانشگاه سمنان چهار طرح دانشکده مهندسی منابع طبیعی این دانشگاه در شهرستان مهدیشهر افتتاح شد.
رئیس دانشکده مهندسی منابع طبیعی دانشگاه  سمنان گفت: این طرح‌ها شامل آزمایشگاه تخصصی دانشکده با هزینه 200 میلیون تومانی، سایت کامپیوتر با ظرفیت 12 نفر، سلف سرویس دانشجویی با ظرفیت 80 نفر و گلخانه گل‌ها و درختچه‌های زینتی و آپارتمانی است.
رضا نقدی با بیان اینکه این طرح‌ها با بودجه جاری دانشکده به بهره‌برداری رسید، افزود: دستگاه‌های موجود در آزمایشگاه تخصصی دانشکده شامل دستگاه یونیورسال اندازه‌گیری کلیه خواص مکانیکی، پلیمر، کامپوزیت، چوب و بتن، دستگاه رطوبت‌سنج خاک (pdr)  و دستگاه‌ پرس هیدرولیک گرم و سرد است.
وی با بیان اینکه برخی از این دستگاه‌ها در آزمایشگاه‌های دانشگاه و حتی استان موجود نمی‌باشد، برای همکاری با انجام آزمایش‌ها و طرح‌های پژوهشی دانشگاه و استان و گذراندن واحدهای عملی دانشجویان در این آزمایشگاه‌ها اعلام آمادگی کرد.
راه‌اندازی سامانه طلاق
درچه-  خبرنگار کیهان: با حضور دکتر مجید ارجمندی معاون دفتر آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور سامانه طلاق در استان اصفهان راه‌اندازی شد.
در این روش متقاضیان طلاق باید به اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی مراجعه و تقاضای طلاق نمایند و یا از طریق سایت ثبت‌نام می‌کنند. سپس به کلینیک‌های مددکاری اجتماعی و مراکز مشاوره معرفی می‌گردند و در مدت 45 روز 5 جلسه مشاوره شرکت می‌کنند تا اگر به صلح و سازش نرسد، از طریق مراکز مشاوره و کلینیک‌ها نامه عدم سازش به دادگاه‌ها ارسال و با رای دادگاه و حضور در دفتر ازدواج و طلاق مرحله طلاق انجام گیرد.
توزیع نهال
هندیجان - خبرنگار کیهان: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری هندیجان گفت: سهمیه استان خوزستان برای کاشت انواع اصله نهال 300 هزار بوده که حدود 16  هزار اصله نهال آن سهمیه هندیجان است و در هفته درختکاری در بین مدارس و سطح شهرستان توزیع به تعداد 136 شهید والامقام هندیجان در دوران دفاع مقدس انواع اصله نهال کاشته شد.
امین عبادی اظهار کرد: در یک برنامه 2 ساله 600 هکتار در دو منطقه شهرستان هندیجان در شرق و شمال شهرستان تا محور جاده ماهشهر 90 هزار اصله نهال با اعتبار 4 میلیارد و 600 میلیون تومان کاشته‌ خواهند شد و این روش کمکی و جنگل‌داری و پیشگیری از وجود ریزگردها و بیابان‌زدایی خواهد بود.
وی افزود: در شرق روستای دهنو که محل کانون ریزگردها است با همکاری بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت‌زدایی حدود 757 هکتار بیش از 106 اصله نهال کاشته شده است.
افزایش ظرفیت‌های اقامتی
اهواز - خبرنگار کیهان: رئیس اداره میراث  فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوشتر با بیان این که زیرساخت‌ها و زمینه‌های لازم برای پذیرایی از میهمانان نوروزی و گردشگران آماده است، از افزایش ظرفیت‌های اقامتی این شهرستان برای نوروز 97 خبر داد.
«علی‌محمد چهارمحالی» ظرفیت‌های اقامتی شهرستان شوشتر را نسبت به سال‌های قبل مطلوب‌تر توصیف کرد و افزود: امسال چندین ظرفیت اقامتی جدید از جمله هتل طبیب، هتل افضل و هتل دانشگاه به ظرفیت‌های گذشته شهرستان افزوده شده که موجب شده است تا از این نظر نیز مشکلی در شهرستان وجود نداشته باشد.
وی با اشاره به این که امسال در بحث پذیرایی از میهمانان و گردشگران نیز مشکلی نخواهیم داشت، تصریح کرد: در بحث پذیرایی و سرویس‌دهی به گردشگران، اماکن متعدد جدیدی وارد چرخه شده‌اند که آمادگی پذیرایی از میهمانان و مسافران نوروزی را خواهند داشت.
قطار نوروزی جلفا
تبریز - خبرنگار کیهان: قطار نوروزی تبریز -جلفا به صورت رایگان و به مدت 30 روز از دیروز در بین این دو شهر آذربایجان‌شرقی به راه افتاد.
حرکت این قطار در راستای جذب گردشگر بوده و هر روز در ساعت 7/30 صبح از تبریز به سوی جلفا حرکت و ساعت 19 از جلفا به تبریز بازمی‌گردد. قطار فوق تا 20 فروردین 97 مسافران و گردشگران نوروزی را جا‌به‌جا خواهد نمود.
کاروان شیعه و سنی
تایباد - خبرنگار کیهان: اولین کاروان تلفیقی تسنن و تشیع از شهرستان موری تایباد با ظرفیت شش دستگاه اتوبوس و 20 نفر عوامل اجرایی به تعداد 260 نفر از تایباد عازم مناطق عملیاتی جنگی در 8 سال دفاع مقدس شدند.
این کاروان تلفیقی خواهر و برادر اعم از تشیع و اهل سنت با بدرقه مردم ولایت‌مدار تایباد عازم این سفر معنوی گردیدند.
نیکوکاران حامی یتیمان
* رئیس کمیته امداد شهرستان مرزی تایباد گفت: تعداد 322 یتیم تحت پوشش از خدمات 930 حامی خیر بهره‌مند هستند.
غلامرضا التفاتی گفت: طی 11 ماه 478 میلیون تومان از سوی حامیان به ایتام کمک نقدی و کالایی شده است.
وی گفت: در جشن نیکوکاری که در شهرستان برگزار شده بود با جذب 170 میلیون تومان برنامه‌ریزی و تاکنون به همت امدادگران و کمک‌ خیران و نیکوکاران 134 میلیون تومان یعنی 77 درصد آن محقق شده است.
اهدای عضو
بابل - خبرنگار کیهان: سانیا ذبیح‌زاده پاشا، دختر 10 ساله اهل روستای پاشا امیربخش بندپی‌ شرقی بابل که بر اثر پارگی ناگهانی و وسیع عروق مغز، دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت والدین نوعدوست اعضای حیاتی وی «دو کلیه، کبد و نسوج» به سه بیمار نیازمند اهدا شد.
به گفته آزیتا ابریشمی مسئول اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی بابل هفتمین اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی بابل در سال 96 بوده است.