kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۴۲۷
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷

سود فروش سوخت مرزنشینان خراسان رضوی واریز شد

فرماندار تایباد از واریز سود هفتمین مرحله فروش سوخت مرزنشینان خراسان رضوی در شهرستان‌های تایباد، تربت جام و خواف خبر داد.
تایباد- خبرنگار کیهان:

حسین شرافتی‌راد گفت: این مرحله واریزی را اهالی 24 روستای تایباد و 66 روستای تربت جام و 8 روستای خواف با جمعیتی بالغ بر 18 هزار و 848 خانوار شامل می‌شود.
وی مبلغ واریزی برای هر نفر را در این مرحله یک میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در مرحله دوم اجرای طرح 18 هزار و 848 خانوار مرزنشین منطقه سود حاصل از فروش سوخت را دریافت کرده بودند.
نماینده عالی دولت در شهرستان مرزی تایباد گفت: خراسان رضوی تنها استان کشور است که سه شهرستان مرزی آن زیر پوشش طرح فروش سوخت مرزنشینان قرار دارد.
وی گفت: این طرح شامل روستاهای واقع در شعاع 25 کیلومتر مرز است و مدت زمان مبلغ واریزی در هر مرحله نیز به میزان فروش سوخت بستگی دارد به طوری که در مرحله نخست طرح یک میلیون واریز شد در مرحله دوم 600 هزار ریال مرحله سوم یک میلیون ریال مرحله چهارم پنجم و ششم و هفتم یک میلیون ریال به آنان تعلق گرفته که در مجموع تاکنون 6 میلیون و 600 هزار ریال برای هر سرپرست خانوار واریز شده است.
شرافتی‌راد گفت: در این چارچوب فرآورده‌های نفتی طبق نرخ‌های مصوب کمیته مرکزی تعیین  نرخ از طریق تعاونی مرزنشینان به کشور افغانستان صادر می‌شود که این طرح علاوه بر ایجاد درآمد در کنار پرداخت یارانه دولت برای روستاهای مرزنشین باعث کاهش 60 درصدی قاچاق سوخت به خارج از کشور و مهاجرت روستاییان از شهرها به داخل روستاهای مرزی شده است.