kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۴۲۴
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش:

در ایام نوروز خودروهای بدون معاینه فنی اجازه ورود به کیش را ندارند

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: خودروهای بدون معاینه فنی اجازه ورود به کیش در ایام نوروز را ندارند.
سرویس شهرستان‌ها:

علیرضا قائدیان در نشستی خبری اظهار کرد: خودروهای ساخت داخل که سال تولید آنها بعد از 1390 است، همراه با معاینه فنی و نیز خودروهای خارجی که سال ساخت آنها از 1385 هجری شمسی به بعد بوده، به همراه داشتن معاینه فنی مجوز ورود به جزیره کیش را در ایام نوروز به مدت پنج روز دریافت خواهند کرد.
دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کیش افزود: رانندگان خودروهای شخصی وارد شده به کیش باید بدانند در این جزیره چراغ قرمز وجود ندارد و مسیرها به صورت میادین تعریف شده‌اند؛ بنابراین باید به نظم و انضباط ترافیکی در ایام نوروز بیش از پیش توجه داشته و سرعت مجاز رانندگی در خیابان‌های این جزیره را رعایت کنند در غیر این صورت جریمه می‌شوند.
وی در ادامه اظهار داشت: انجام پروازها از مبادی مختلف جزیره کیش در ایام نوروز افزایش می‌یابد و در طول این ایام چهار فروند شناور غیراز شناورهای موجود گردشگری بین جزیره کیش و سه بندر چارک، آفتاب و لنگه اضافه خواهد شد.
وی گفت: از بنادر چارک، آفتاب و لنگه شناور مسافری به جزیره کیش و بالعکس خواهیم داشت و چهار فروند شناور که قابلیت حمل مسافر و خودرو را دارند به شناورهای برنامه‌ای این مسیرها افزوده شده است.
دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کیش با اشاره به ممنوعیت ورود خودروهای سنگین نظیر کامیون، کامیونت، مینی‌بوس و وانت به جزیره کیش اعلام کرد: هزینه ورودی هر خودرو به کیش 200 هزار تومان است که در مبادی ورودی دریافت می‌شود.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه از راه‌اندازی خط مسافری دریایی یک روزه جزیره کیش - هندورابی خبر داد و اظهار کرد: هندورابی از مقاصد گردشگری در مجموعه جزایر کیش است که امکان بازدید یک‌روزه آن فراهم شده است.
دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کیش ادامه داد: در ایام نوروز امسال نرخ هتل‌ها نسبت به نرخ‌های مصوب پیشین افزایش قیمتی نخواهند داشت و علاوه بر واحدهای اقامتی رسمی در سطح جزیره برای اسکان مسافران کمپ خانوادگی الغدیر با 2000 چادر اقامتی، کمپ مجردی المپیک با 500 چادر اقامتی و ستاد اسکان فرهنگیان با 10 مدرسه درنظر گرفته شده است.
وی اعلام کرد: عوامل نظارتی سازمان منطقه آزاد کیش به همراه جامعه صنفی از جمله هتل‌داران به صورت 24 ساعته در نظارت بر ارائه خدمات فعالیت می‌کنند ضمن آنکه شماره تلفن 4414 از 27 اسفندماه سال‌جاری تا 20 فروردین سال آینده پاسخگوی مسافران نوروزی است.