kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۴۲۱
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵

مددجوی البرزی با غلبه بر فقر و سرطان، کارآفرین شد

مددجوی البرزی که از مدت‌ها پیش با بیماری سرطان خون دست و پنجه نرم می‌کرد پس از دریافت تسهیلات 30 میلیون تومانی ضمن غلبه بر فقر و بیماری برای 11 نفر ‌اشتغال ایجاد کرد.

این مددجوی ساکن شهرستان کرج که در سال 82 ازدواج کرده و صاحب یک فرزند دختر است، در ابتدا یک کارگاه پوشاک داشت و با کار و تلاش ضمن تامین معاش خانواده برای همسر و دخترش، زندگی آرامی را فراهم کرده بود.
این مددجو در سال 91 با ابتلا به بیماری سرطان خون مسیر زندگی‌اش تغییر می‌کند و به علت ناتوانی در تامین هزینه‌های سنگین شیمی‌ درمانی و داروی ضد سرطان به ناچار کارگاه و اثاثیه زندگی‌اش را می‌فروشد.
این مددجو به پیشنهاد یکی از بستگان مبنی بر استمداد از کمیته امداد امام خمینی(ره)، در سال 93 با مراجعه به این نهاد حمایتی و ارائه اسناد پزشکی درمانی تحت حمایت کمیته امداد قرار می‌گیرد.
این مددجوی مرد 45 ساله گفت: با موافقت کمیته امداد در دو مرحله سی میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با اقساط بلندمدت بابت اجاره کارگاه و تجهیز تولیدی پوشاک دریافت کردم.
وی افزود: ‌اکنون با توسعه کار ضمن خروج از چرخه حمایتی این نهاد و رسیدن به خودکفایی برای 11 زن سرپرست خانوار در کارگاه تولیدی لباس کار، کاپشن و پالتو کارآفرینی کرده‌ام و به لطف خدا با مشغول شدن به کار به بیماری سرطان هم کمتر فکر می‌کنم و در مبارزه با آن نیز موفق هستم.