kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۳۸۶
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰
آیت‌الله جوادی آملی:

روسری بر سر چوب کردن مقابله با قرآن است

مفسر قرآن کریم گفت: آنکه روسری خود را بر سر چوب کرده است نمی‌داند دارد با آیه «وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنَّ» مقابله می‌کند، اگر ما امر به معروف و نهی از منکر کنیم قطعا بی‌حجابی از بین خواهد رفت.




آیت‌الله جوادی آملی در دیدار اعضای شورای حوزه علمیه استان مازندران که در محل بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، بیان داشت: آنکه روسری خود را بر سر چوب کرده است، نمی‌داند دارد با آیه «وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنَّ» مقابله می‌کند، اگر ما امر به معروف و نهی از منکر کنیم، قطعا بی‌حجابی از بین خواهد رفت، و همه علما نیز گفته‌اند که نهی از منکر چهار مرحله دارد، دو مرحله وظیفه مردم است و دو مرحله وظیفه حکومت؛ مرحله اول انزجار قلبی است، مرحله دوم قول یا فعل ظاهری است، یعنی فرد بی‌حجاب با همین چشم غره و نگاه بی‌تفاوت ما مواجه شود، اگر چنین فردی با بی‌اعتنایی و نگاه تحقیرآمیز ما مواجه شود، خود را جمع می‌کند.
وی ادامه داد: مراحل بعدی امر به معروف و نهی از منکر، وظیفه حکومت است که اگر مردم دو مرحله اول را انجام دهند، اصلا کار به دو مرحله دیگر و ورود حکومت به موضوع نمی‌رسد.
به گزارش خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: اگر یعقوب(ع) ناله‌اش به درگاه الهی در فراق یوسف(ع) بود که فرمود «أَشْكُو بَثِّي وَحُزْنِي إِلَى اللَه»، امام صادق(ع) از فراق شاگردان خود به محضر خدا شکوه می‌برد.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: طبق بیان کلینی، حضرت صادق(ع) وقتی طلاب و شاگردان خود را می‌دیدند، می‌فرمودند من شکایت خود را نزد خداوند می‌برم که این حکومت طاغوتی عباسی به من اجازه نمی‌دهد در طائف که منطقه خوش آب و هوایی است و می‌تواند حوزه علمیه دوازده ماهه داشته باشد، یک مدرسه علمیه بسازم و خودم و شاگردانم در آنجا ساکن شویم و به بحث و درس بپردازیم.
آیت‌الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: این آرزوی امام صادق(ع) به دست شما علما، عملی و محقق شده است و نعمتی از این بالاتر نیست لذا باید همواره شکرگزار این نعمت الهی بود.