kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۳۷۰
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۷

دومین جلسه رسیدگی به پرونده راننده اتوبوس جنایتکار برگزار شد

دومین جلسه رسیدگی به پرونده عامل شهادت سه نفر از ماموران نیروی انتظامی در غائله خیابان پاسداران به ریاست قاضی کشکولی و با حضور اولیای دم، نماینده دادستان، نماینده حقوقی نیروی انتظامی و متهم پرونده به همراه وکلای تسخیری و تعیینی برگزار شد.



به گزارش میزان، قاضی شهریاری به عنوان نماینده داستان با حضور در جایگاه بیان داشت: اتوبوس به مدت 15 شب در محل پارک بوده است، متهم صندلی‌ها را جمع‌آوری کرده است و اینها نشان می‌دهد که ساماندهی وجود داشته است.
وی همچنین گفت: متهم در اظهاراتش عنوان کرده است که جلوی خود را نمی‌دیده اما در فیلم نشان می‌دهد که وی در گلستان هفتم اول به سمت راست می‌رود بعد فرمان را به سمت چپ می‌چرخاند و سپس مستقیم حرکت می‌کند یعنی دقیقا متوجه بوده است که در حال انجام چه عملی است.
سرپرست دادسرای امور جنایی خاطرنشان کرد: متهم از سلامت روانی کامل برخوردار است که به این موضوع هم خودش اذعان دارد و هم پزشکی قانونی تایید کرده است پس اولیای دم تقاضای قصاص دارند و بنده هم تقاضای قصاص دارم و همچنین در زمینه اخلال در نظم عمومی نیز تقاضای مجازات دارم.
سرهنگ فلاح زاده، نماینده حقوقی نیروی انتظامی نیز در این جلسه اظهار داشت: ماموران حدود 19 روز در آنجا حضور داشتند و با اقدامات مواجه شده مدارا و صبوری کردند و اقدامی نکردند ولی شما می‌گویید که یک لحظه عصبانی شدم و با اتوبوس به آنها حمله کردم؟ شهید بایرامی فقط 40 روز از ازدواجش گذشته بود اما 19 روز از همین 40 روز را در آنجا برای امنیت مردم حضور داشت.
وی ادامه داد: شهید بایرامی در زمان حمله اتوبوس آنقدر به فکر مردم بود که دائما در آن لحظه فریاد می‌زد که مردم فرار کنید و بروید کنار، در مظلومیت و معرفت پلیس همین بس که 19 روز این غائله را تحمل کرد و اقدامی نداشت، در آنجا حتی مردم منطقه هم از پلیس گلایه داشتند که چرا اینقدر مدارا می‌شود.
جلسه سوم رسیدگی به این پرونده در تاریخ 27 اسفند ماه برگزار خواهد شد.