kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۳۶۹
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۷

فعالیت کارخانه نیشکر هفت تپه از سر گرفته شد

توليد شکر در شرکت کشت و صنعت نيشکر هفت‌تپه در استان خوزستان پس از يک هفته تعطيلي با توافق حاصل شده بين کارگران و کارفرما ازدیروز (دوشنبه) از سر گرفته شد.



کارگران بخش‌هاي مختلف اين شرکت از روز يکشنبه 13 اسفند ماه به مدت يک هفته به دليل پرداخت نشدن حقوق ماه‌هاي دي، بهمن و نيز پاداش و عيدي پايان سال دست از کار کشيدند و توليد شکر در اين شرکت را متوقف کردند.
در پي توافق حاصل شده بين کارگران معترض و مديريت اين شرکت مقرر شد با از سرگيري فعاليت در اين شرکت بزرگ توليد شکر، پرداخت حقوق معوقه دي ماه کارکنان از دیروز آغاز و از هفته آينده نيز عيدي و پاداش کارکنان پرداخت مي‌شود.
به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي شرکت کشت و صنعت نيشکر هفت‌تپه با توجه به توافق حاصل شده بين نمايندگان کارگران و نيز مديريت شرکت با حضور مسئولان محلي، پرداخت مطالبات کارگران در دستور کار قرار گرفت.
پرداخت سهميه شکر کارگران همزمان با ورود اولين کيسه شکر به انبار شرکت، پرداخت حقوق دي ماه و عیدی پاداش تا قبل از پايان سال و پرداخت حقوق معوقه بهمن ماه در اوايل سال آينده از جمله مواردي است که مورد توافق کارگران و کارفرماي شرکت قرار گرفته است.
با پايان تجمع و اعتراضات کارگري، کوره بخار، آسياب و کارخانه شرکت کشت و صنعت نيشکر هفت‌تپه روشن شده و چرخ توليد شکر در اين شرکت بار ديگر به حرکت در آمد.
همچنين عمليات برداشت نيشکر از مزارع از عصر روز يکشنبه در اين شرکت آغاز شده و انتقال نيشکر به آسياب کارخانه نيز در حال انجام است.
حدود پنج هزار نفر از طريق فعاليت در شرکت کشت و صنعت نيشکر هفت‌تپه در شمال استان خوزستان امرار معاش مي‌کنند.
کشت و صنعت هفت‌تپه در 15 کيلومتري شهر شوش قرار دارد و قديمي‌ترين کارخانه توليد شکر از نيشکر در کشور است که نيم قرن از تاسيس آن مي‌گذرد و طبق اصل 44 قانون اساسي اواخر سال 1394 از سوي سازمان خصوصي‌سازي از چرخه دولتي خارج و به بخش خصوصي واگذار شد.