kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۳۶۷
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۶

حوادث کوتاه از کشور


      
      تعطیلی واحد صنفی
ساری– خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان نکا گفت: سه واحد صنفی در نکا که اقدام به توزیع مواد محترقه می‌‌کردند، تعطیل شدند.
سرهنگ هادی نصیری افزود: به منظور پیشگیری از وقوع حوادث ناشی از مراسم چهارشنبه آخر سال طرح برخورد با عاملان تهیه و توزیع مواد محترقه در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.
وی اضافه کرد: پلیس در عملیاتی ضربتی متهمان را دستگیر و در بازرسی از واحد‌های صنفی آنان در مجموع ۱۳ هزار و ۶۵۷ عدد انواع مواد محترقه کشف کردند.
سرقت گوشی همراه
زاهدان– خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان از دستگیری یک سارق حرفه‌ای و کشف ۲۵ دستگاه گوشی‌ تلفن همراه خبر داد.
سرهنگ علی عارف‌نژاد گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت تلفن‌های همراه در چند نقطه شهر زاهدان پایش‌های تخصصی پلیس برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان آغاز شد.
سرهنگ عارف‌نژاد افزود: ماموران کلانتری ۱۹ با‌ اشراف اطلاعاتی و انجام اقدامات تخصصی یک سارق سابقه‌دار و حرفه‌ای را درخصوص این سرقت‌ها شناسایی کرده و تحت نظر قرار دادند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: این متهم سابقه‌دار در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و تعداد ۲۵ گوشی تلفن همراه و ۷۶ عدد انواع باطری گوشی تلفن همراه و ۲۶ قطعه لوازم جانبی خودرو از وی کشف شد. سارق تاکنون در تحقیقات تخصصی به ۱۱ فقره سرقت تلفن همراه در نقاط مختلف زاهدان اعتراف کرد.
5 کودک با مواد محترقه سوختند
قزوین– ایسنا: مدیر بیمارستان شهید رجایی قزوین با ‌اشاره به این‌ که تاکنون کودکان و نوجوانان، بیشترین قربانی حوادث چهارشنبه آخر سال در این استان بوده‌اند، گفت: تا به امروز پنج کودک قزوینی با مواد محترقه سوختند.
«محسن ادهمی» افزود: پنج کودک زیر 10 ساله به‌علت سوختگی ناشی از مواد محترقه در روزهای منتهی به آغاز سال نو، به اورژانس بیمارستان شهید رجایی مراجعه کرده‌اند.
انهدام باند سارقان
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی غرب استان تهران از دستگیری باند چهار نفره سارقان محتویات خودرو با 67 فقره سرقت در شهرستان شهریار خبر داد.  
سرتیپ «خانچرلی» گفت: در پي دریافت اطلاعاتی مبنی بر سرقت محتویات خودرو در شهرستان شهریار پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی، موفق به شناسایی 4 سارق سابقه‌دار شدند، که پس از هماهنگی قضائی و در عملیاتی غافلگیرانه متهمان را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان تعداد زیادی اموال مسروقه کشف کردند.
خودروی حامل خبرنگاران دچار سانحه شد
جیرفت - ایرنا: فرمانده پلیس راه جیرفت گفت: خودروی حامل خبرنگاران جنوب استان کرمان در مسیر جیرفت به سمت کهنوج دچار سانحه رانندگی شد.
سرگرد محمدجواد بهرامی افزود: بلافاصله پس از این سانحه، کارشناسان پلیس راه در محل حادثه حاضر شدند و پس از بررسی صحنه، توجه نکردن راننده به جلو را سبب انحراف خودرو گزارش کردند.خبرنگاران نشریه رودبار زمین، سایت محلی هلیل، جیرفت من، خبرنگار روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، خبرگزاری تسنیم و ایرنا عصر روز یکشنبه برای راه‌اندازی «سینما شو باد» کهنوج عازم این شهرستان بودند.
دستگیری قاتل فراری
اهواز– فارس: فرمانده انتظامی استان خوزستان از دستگیری قاتل فراری در عملیات ضربتی پلیس آگاهی خبر داد.
سرتیپ حیدر عباس‌زاده گفت: در پی قتل فردی به هویت (خ ـ خ) در تاریخ 18 بهمن 96 در شهرستان اهواز ضمن تشکیل تیم‌های مجرب از کارآگاهان پلیس آگاهی دستورات ویژه نیز ابلاغ شد.
وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی استان خوزستان با استفاده از روش‌های علمی کشف جرم و تحلیل وقایع مرتبط با قتل پس از تلاش‌های مستمر موفق به شناسایی قاتل به هویت (ی ـ ع) شدند و وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.
مواد محترقه
رشت– خبرگزاری صدا و سیما: فرماندهی انتظامی لاهیجان از کشف بیش از 100 هزار عدد مواد محترقه در لاهیجان خبر داد.
سرهنگ محمود قاسمی گفت: در بازرسی از چند واحد صنفی در این شهرستان 106 هزار عدد انواع مواد محترقه کشف شد.
وی افزود: 14 نفر فروشنده مواد محترقه به مقامات قضایی معرفی شدند.
قاتل در دام
گنبدکاووس - ایرنا : فرمانده انتظامی شهرستان آزادشهر از دستگیری قاتل فراری پس از گذشت دو سال از وقوع قتل خبر داد.
سرهنگ محمدرضا اصلانی اظهارکرد: دو سال قبل و در نزاعی خونین در یک جشن عروسی، جوانی بر اثر اصابت گلوله جان باخت که قاتل پس از گذشت دو سال دستگیر شد.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آزادشهر افزود: فرد قاتل جوانی 27 ساله است که در چند روز اخیر با مراجعه به دادگستری آزادشهر خود را به عنوان قاتل نزاع خونین دوسال قبل معرفی کرد.
وی اضافه کرد: قاتل انگیزه خود را تسویه حساب شخصی عنوان کرد.
بازداشت توزیع‌کنندگان مواد محترقه
سمنان– ایسنا: فرمانده انتظامی استان سمنان از دستگیری ۲۶ تولید‌کننده و توزیع‌‌کننده مواد محترقه در استان سمنان خبر داد.
سرتیپ روح‌الامین قاسمی اظهار کرد: نیروی انتظامی استان با تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان مواد محترقه و آن دسته از افرادی که مخل آسایش و آرامش مردم باشند برابر قوانین برخورد می‌کند.
وی از آماده‌ باش ۱۰۰ درصدی پلیس برای تأمین امنیت مردم در چهارشنبه آخر سال خبر داد و گفت: هرگونه سلب آسایش مردم به وسیله مواد محترقه با برخورد پلیس همراه خواهد بود.
دستگیری قاتلان پیرمرد
 بجنورد- مهر: فرمانده انتظامی خراسان شمالی از دستگیری سه قاتل و سارق  فراری پس از پنج روز در شهرستان مانه و سملقان  خبر داد.
سرتیپ علیرضا مظاهری اظهار کرد: سه‌شنبه هفته گذشته در پی تماس شهروندان مبنی بر فوت یک نفر در یکی از روستاهای شهرستان مانه و سملقان در منزلش، بلافاصله ماموران انتظامی در محل حاضر شدند.
وی بیان کرد: در تحقیقات ماموران مشخص شد که پیرمرد توسط افرادی به قتل رسیده از این رو ماموران تحقیقات وسیعی درباره علت وانگیزه قتل و دستگیری  قاتل یا قاتلان آغاز کردند.
این مقام ارشد انتظامی افزود: با تلاش ماموران قاتلان پیرمرد شناسایی و در دو عملیات غافلگیرانه در محل اختفایشان دستگیر شدند.
سرتیپ مظاهری گفت: متهمان علت و انگیزه خود از این قتل را سرقت از منزل پیرمرد عنوان کردند.