kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۳۶۵
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵
سردار رحیمی خبر داد

دستگیری 619 سارق، مالخر و خرده‌فروش

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری 619 سارق، مالخر و خرده‌فروش مواد مخدر در عملیات 48 ساعته مأموران پلیس پیشگیری پایتخت خبر داد.




سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه طرح «رعد 8» پلیس پیشگیری پایتخت در جمع خبرنگاران به دستاوردهای عملیات 48 ساعته مأموران کلانتری‌ها و پلیس پیشگیری تهران بزرگ پرداخت و گفت: با آماده‌باش کامل نیروها و اخذ 249 حکم قضایی و ورود به مخفیگاه سارقان، مالخران و قاچاقچیان مواد 378 سارق و مالخر دستگیر شدند.
 فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: در این عملیات 60 باند سرقت منزل، اتومبیل، مغازه، لوازم خودرو و اماکن خصوصی شناسایی و منهدم شد و 123 دستگاه خودروی مسروقه، 83 دستگاه موتورسیکلت و دوچرخه، 143 گوشی تلفن همراه و 141 دستگاه ضبط و لوازم خودرو کشف و ضبط شد.
عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت اعلام کرد: 7 قبضه سلاح جنگی و شکاری که برای انجام کارهای مجرمانه و ایجاد رعب و وحشت توسط سارقان به کارگیری می‌شد نیز کشف شد.
وی به کشف 1324 عدد کالای مسروقه دیگر‌ اشاره کرد و گفت: ارزش ریالی کالاهای مسروقه مکشوفه 4 میلیارد تومان است.
سردار رحیمی با بیان این مطلب که هدف از اجرای «رعد 8» مبارزه با ورود کالای قاچاق به پایتخت بوده است تأکید کرد: 7 باند عمده قاچاق شناسایی، کشف و منهدم شد و 5654 قلم انواع کالای قاچاق به ارزش 3 میلیارد تومان کشف شد.
وی درخصوص برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر در پارک‌ها و محلات، گفت: 241 خرده‌فروش دستگیر شدند و 88 کیلو مواد نیز کشف شد؛ 16 باند خرده‌فروش مواد مخدر نیز شناسایی و منهدم شد.
 فرمانده انتظامی تهران بزرگ به شناسایی و انهدام دو باند جعل اسناد دولتی ‌اشاره و تصریح کرد: از اعضای این باند انواع و اقسام شناسنامه، گذرنامه،‌ سند ملک و غیره کشف شد؛ همچنین سه باند نصب ماهواره شناسایی و منهدم شد و هزاران قطعه تجهیزات ماهواره‌ای کشف شد.
عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت درخصوص تعطیلات نوروز اعلام کرد: طرح کنترل پلیس از چند روز دیگر آغاز می‌شود و دهها هزار پلیس در آماده‌باش کامل بوده و برای حفاظت از اموال و منازل و برخورد جدی با سارقان احتمالی به صورت پیاده، کوچه‌ها و خیابان‌ها را پوشش خواهند داد.
وی افزود: 313 ایستگاه پلیس و چادر نوروزی در تهران نیز آماده ارائه خدمات به شهروندان است تا وضعیت امنیتی مطلوبی را در 15 روزه نوروز شاهد باشیم.
سردار رحیمی درخصوص مرخصی سارقان گفت: با دادستان و مقامات قضایی در این خصوص صحبت شده تا از اعطای مرخصی به سارقان سابقه‌دار و حرفه‌ای پرهیز کنند.
وی درخصوص بازار ارز، گفت: با درخواستی که از پلیس شد، پلیس تهران به قضیه ورود کرد و با قدرت در خیابان منوچهری، سبزه‌میدان و پاساژ افشاری حضور داشته و دارد و با دلالان و سوداگران در این زمینه برخورد قاطع و لازم صورت می‌گیرد.
سردار رحیمی افزود: امیدواریم با اقدامات تکمیلی مسئولان حوزه اقتصادی و بانک مرکزی وضعیت مطلوبی در این حوزه برقرار شود.
 فرمانده انتظامی تهران بزرگ درخصوص فعالیت‌های مجرمانه در فضای مجازی گفت: مجرمین به فضای مجازی مهاجرت کرده و از فضای مجازی برای تجارت خود استفاده می‌کنند اما باید گفت که پلیس در فضای مجازی نیز برخورد خوبی با مجرمان دارد.
عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت اعلام کرد: بیش از 80 درصد از جرایم فضای مجازی در تهران کشف شده و با آن برخورد می‌شود؛ اما باید مردم به این مسئله توجه داشته باشند که در هنگام خرید از فضای مجازی حتماً از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد خریداری کنند تا اگر مسئله‌ای پیش آمد پلیس بتواند آن را پیگیری کند.