kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۳۱۶
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰

گوشه‌ای از مشکلات متقاضیان مسکن مهر پردیس (نامه وارده)



     اینجانب متقاضی مسکن مهر پردیس در سال 91 هستم که به امید خانه‌دار شدن طبق شرایط و قوانینی که اعلام شده بود ثبت‌نام کردم اما متاسفانه بعد از گذشت 6 سال و افزایش چندین‌باره قیمت‌ها، هنوز هم وعده‌های داده شده محقق نشده و ما همچنان خسته و منتظر برای رسیدن به این خانه‌ها وعده‌های پوشالی را دنبال می‌کنیم. از قرار معلوم هر چقدر ما صبوری می‌کنیم وعده‌ها نیز سال به سال تکرار می‌شوند. برای همین منظور بزرگترین مشکلات در مسکن مهر پردیس را در زیر بیان کردم تا شاید با انعکاس آنها از طریق رسانه شما صدای در گلو شکسته متقاضیان به گوش مسئولین بی‌تعهد برسد و دریچه‌ای باز شود برای پایان دادن به این شرایط اسفناک.
1- ساختن خانه‌های مسکن مهرپردیس بعد گذشت 6 سال و در بخشی بعد 9 سال نزدیک به یک دهه همچنان ادامه دارد چرا که واحدهای فاز 9 قدیم مالکینش همچنان منتظر تکمیل و تحویل خانه هستند و میزان سود مشارکت وام‌ها روزبه‌روز در حال افزایش است در حالیکه قرارداد این سود مشارکت بین بانک و پیمانکار بسته شده و این مبلغ سود در تمام فازها به متقاضیان تحمیل شده و عددی بین 5 تا 8 میلیون بر اصل وام افزوده می‌شود.
2- یکی از مشکلاتی که ما در پردیس با آن روبرو هستیم بحث عدم تخصیص واحدها به متقاضیان است که بعد از گذشت 6 سال و با وجود خالی شدن حساب متقاضیان و استرس و نگرانی که روزانه با آن همراه هستند هنوز هم شرکت عمران در این مورد اقدام عملی بکار نبرده و هر بار به عناوین مختلف از این کار سرباز می‌زند و متقاضیان هر روزه تهدید به انتقال به واحدهای پرند و هشتگرد می‌شوند.
3- عدم نظارت شرکت عمران پردیس بروی عملکرد شرکت ایرانیان(پیمانکار فاز 5) از یک سو و همچنین عدم توانایی اعمال فشار لازم از سوی شرکت عمران پردیس بر روی مجموعه ایرانیان برای تکمیل و تحویل واحدها به دلیل قراداد ضعیفی که در زمان انعقاد قراداد وثیقه لازم برای حسن انجام کار از سوی شرکت عمران دریافت نشده از سوی دیگر، باعث شده که ما در فاز 5 شاهد بلوک‌های رها شده در بخش‌های 1p4, 3p1, 5p2, 2s5 باشیم. بلوک‌هایی که بعضاً یا مشکل فنی دارند و یا با بی‌مهری سازنده روبرو شده‌اند و سال‌ها دیوارهای بلوک‌ها در معرض باد و آفتاب و باران و برف قرار گرفته و نه تنها فرسوده شده‌اند بلکه در حال تخریب نیز هستند، و این بی‌مهری به پروژه‌ها را ما در فاز 9 قدیم ساتراپ و آفاق سپهر و پیوندگران امید و هساء و... شاهد هستیم.
4- اجرا نشدن صحیح زیرساخت‌های لازم و وصل انشعابات در پردیس نه تنها یکی از دلایل به تعویق افتادن تحویل واحدهاست که حتی بحث فاضلاب بعد تحویل نیز برای مالکین مشکل‌ساز شده از جمله بوی بسیار بد فاضلاب منطقه در ورودی فاز 11 بعد از تونل که مطمئناً با افزایش بار جمعیتی و اسکان مردم افزایش خواهد یافت.
5- بعد از 6 سال هنوز تحويل قراردادهاي پنج برگي طبق قولي كه شركت عمران به متقاضيان داده و با وعده تحويل قرارداد متقاضيان را مجبور به تکميل آورده كرده عملی نشده و متقاضیان هر بار به کارگزاری مسکن مهر پردیس مراجعه می‌کنند تنها به جمله تکراری «تماس می‌گیریم» مواجه می‌شوند. با وجود آنکه در دفترچه‌های پنج برگی تاریخ تحویل مشخص شده اما به‌دلیل عدم ارائه برنامه زمان بندی و پروسه مشخص برای تحویل تمام واحدها برخی از واحدها علی‌رغم گذشت ماه‌ها از افتتاح هنوز به صاحبان آنها تحویل نشده است.
6- متاسفانه در بین تمام این مشکلات نه تنها هیچ حمایتی از فعالان حقوق مردم صورت نمی‌گیرد بعضاً حتی برخوردهای قضایی و تحت فشار قرار دادن این پیگیرکنندگان نیز در دستور کار قرار می‌گیرد، در حالی‌که جولان دلالان و نفوذ آنها در پست‌های اجرایی در کنار سوء مدیریت منجر به رواج سفته بازی و تغییر نگرش به واحدهای مسکن مهر از کالای مصرفی به کالای تجارتی و سرمایه‌ای و بروز مشکلات عدیده برای ساکنین و حتی مدیران شده است، از جمله تطویل پروسه تحویل واحدها که عملاً برای حل این مشکل هیچ اقدام عملی صورت نمی‌گیرد.
7- در بین تمام این مشکلات با توجه به عدم انتقال مالکیت عرصه واحدها به متقاضیان و با توجه به افزايش قيمتي كه به واحدهاي مسکن مهر پرديس تحميل شده، همگی متقاضیان خواهان قانون خارج كردن طرح مسکن مهر پرديس از حالت 99 ساله به ملکي هستند و این از خواسته‌های معقول ماست که همچنان بعد از سال‌ها منتظر به اجرا درآمدنش هستیم.
متقاضی مسکن مهر پردیس