kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۲۵۲
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸
با حضور سرلشکر جعفری

مراسم تودیع و معارفه نماینده ولی فقیه در سپاه برگزار شد

نماینده جدید ولی فقیه در سپاه، با حضور فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح معارفه شد.

در این مراسم که روز گذشته در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد، حجت‌الاسلام علی سعیدی طی سخنانی اظهار داشت: از محضر فرماندهی معظم کل قوا در اعتمادی که بیش از 11 سال در این نهاد مقدس به من داشتند کمال سپاس و تشکر را دارم.
سعیدی خاطرنشان کرد: فرماندهی سپاه ده‌ معاونت دارد که هشت معاونت زیر نشر فرمانده کل قرار دارد اما دو معاونت یعنی نمایندگی و حفاظت زیر نظر فرمانده نیست و حسن انجام وظیفه آن است که با فرماندهی هماهنگ و همراه باشیم.
وی فرماندهی را به مثابه ستون فقرات دانست و گفت: بنده فرماندهی و نمایندگی ولی فقیه را هم‌عرض نمی‌دانم و معتقدم صفر تا صد مسائل با فرماندهی است و این فرمانده است که پرچمدار است و البته نمایندگی هم نقش دارد.
سعیدی با بیان اینکه کار نمایندگی ولی فقیه یک‌ کار تخصصی است، خاطرنشان کرد: وقتی سردار جعفری پرچم تحول و تعالی سپاه را بلند کرد همه ما هم در این راستا حرکت کردیم و اقدامات بسیار خوبی در جهت آن داشتیم که یکی از آنها تعیین خطوط فاصل با تایید رهبری و نیز جلساتی در سپاه و ستادکل نیروهای مسلح بود که حد و مرزها را مشخص کرد.
نماینده سابق ولی فقیه در سپاه ادامه داد: در جهت بهبود معیشت کارکنان نیز تلاش‌های زیادی صورت گرفت.
سعیدی همچنین تشکیل بسیج اساتید در حوزه‌ها را یکی دیگر از اقدامات قابل توجه دوره مسئولیت خود در نمایندگی ولی فقیه در سپاه عنوان کرده است.
همچنین حجت‌الاسلام عبدالله حاج صادقی نماینده جدید ولی فقیه در سپاه،  نیز طی سخنانی اظهار داشت: از خداوند می‌خواهم و با رهبری پیمان می‌بندم که با تمام توان فکری و عملی در راه ولایت حرکت کرده و مطالبات رهبری را محقق کنم. وی با بیان اینکه فرهنگ‌ پاسداری، فرهنگ خدمت و دفاع از انقلاب است، گفت: ماندگاری انقلاب به ماندگاری سپاه و ماندگاری سپاه به تحقق مطالبات رهبری است.
حاج صادقی تصریح کرد: ولایت عامل انسجام ماست و اصل اخوت و یکپارچگی و اولویت دادن به هدایتگری و راهبردهای دینی و قرانی سه اصل ما برای انجام مسئولیت‌ها و تدابیر رهبری است.
وی گفت: از خدا می‌خواهم در انجام پاسداری پیش رونده و پیش برنده و غیرمحافظه‌کارانه و سربازی حضرت آقا موفق باشیم.
در این مراسم، سرلشکر جعفری فرمانده کل‌ سپاه، سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار کاظمی مسئول حفاظت اطلاعات سپاه، سردار شیرازی رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا، سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی  سپاه، سردار غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، حجت‌الاسلام محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر محمودی معاون اجرایی ارتش و جمع دیگری از فرماندهان نظامی حضور داشتند.
هفته گذشته فرمانده معظم کل قوا طی حکمی حجت‌الاسلام حاج صادقی را به سمت نماینده ولی‌فقیه در سپاه و حجت‌الاسلام سعیدی را به سمت رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا منصوب کردند.