kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۲۰۲
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰
سرلشکر جعفری مطرح کرد

آمادگی بسیج برای درختکاری در سراسر کشور بویژه خوزستان

فرمانده کل سپاه گفت: نیروهای زیادی در قالب بسیج تحت فرماندهی سپاه پاسداران آمادگی دارند برای ارائه خدمات گوناگون مانند درخت کاری در سراسر کشور بویژه در مناطقی که نیاز اولویت دار و مهم‌تری دارند مانند استان خوزستان، وارد کار شوند.

به گزارش فارس، سرلشکر محمد علی جعفری در مراسم کاشت نهال به مناسبت هفته درختکاری که در تیپ آل محمد(ص) سپاه تهران بزرگ برگزار شد، طی سخنانی با تقدیر از حضور موثر این تیپ در عرصه امنیت تهران، اظهار داشت: سپاه باید نقش موثری در همه عرصه‌های امنیتی، دفاعی، فرهنگی و اجتماعی از جمله درختکاری داشته باشد.
وی افزود: دلیلش هم این است که سپاه برای کمک به تامین امنیت و نظم و پیشرفت و گسترش شادابی جامعه کمک می‌کند. زمینه هر نوع پیشرفتی امنیت است و سپاه در جهت آرامش و رفاه مردم تلاش می‌کند.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه کار اول سپاه برقراری امنیت است، تصریح کرد: کار ثانویه سپاه اقداماتی از جمله کمک به توسعه فضای سبز است که سلامت و آسایش مردم را به دنبال دارد، بویژه در فضاهایی که مناسب گسترش فضای سبز است و تا الان هم اقدامات خوبی توسط پاسداران صورت گرفته است.
سرلشکر جعفری با‌اشاره به محدوده اطراف اتوبان شهید بابایی، گفت: اهمیت فضای سبز و توجه به آن در حدی است که مقام معظم رهبری اجازه ندادند در این بخش از بزرگراه شهید بابایی فضای شهری توسعه یابد و خواستار آن شدند تا به جای توسعه فضای شهری، فضای سبز گسترش پیدا کند. لذا درخت کاری در اطراف تهران نیز یکی از عرصه‌هایی است که سپاه باید به آن توجه ویژه داشته باشد.
وی همچنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیروهای زیادی در قالب بسیج تحت فرماندهی سپاه پاسداران قرار دارند، این نیروها آمادگی دارند برای ارائه خدمات گوناگون مانند درخت کاری در سراسر کشور بویژه در مناطقی که نیاز اولویت دار و مهم‌تری دارند مانند استان خوزستان، وارد کار شوند.
فرمانده کل سپاه تاکید کرد: در سال گذشته در مناطق وسیعی از استان خوزستان و منشاء‌های گرد و غبار، درختکاری شد و این کار در سال آینده نیز دنبال خواهد شد.
سرلشکر جعفری ادامه داد: توان عظیمی در سپاه پاسداران وجود دارد، این موضوع فقط همت دولت و مسئولین اجرایی را می‌طلبد تا از این نیروی عظیم برای برطرف کردن مشکلات زیست محیطی کشور استفاده کنند. با باور کردن توان عظیم مردمی می‌توانیم مشکلات را برطرف کنیم.