kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۸۰۴۵
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰

«تبعیض علیه زنان را پایان دهید» شعار هزاران زن در پایتخت اسپانیا

5 میلیون زن اسپانیایی همزمان با روز جهانی زن و در اعتراض به تبعیض و بی‌عدالتی علیه زنان این کشور در شهرهای مختلف اسپانیا به خیابان‌ها ریختند .

 

تبعیض ، بی‌عدالتی،  شرایط بد کاری و آزارهای جنسیتی میلیون‌ها زن اسپانیایی را روز پنج شنبه در شهرهای مختلف این کشور به خیابان‌ها کشاند بنابر گزارش‌ها اتحادیه کاری اعلام کرد که 5/3 میلیون نفر از زنان در این اعتصاب 24 ساعته شرکت کرده‌اند. این اقدام مورد حمایت 10 اتحادیه کاری و برخی از سیاستمداران ارشد این کشور بوده است.
زنان با حضور در خیابان‌های اسپانیا شعار می‌دادند: «اگر ما متوقف شویم، جهان متوقف می‌شود.» تظاهرات اعتراضی به شرایط موجود در مادرید، بارسلون، بیلبائو، والنسیا و شماری دیگر از شهرهای مهم اسپانیا برگزار شد. تعداد مناطقی که عرصه برگزاری تظاهرات بودند، 200 منطقه اعلام شده است زنان در مادرید با کوبیدن به قابلمه‌ها و سر دادن شعارهایی خواهان پایان دادن به تبعیض میان زنان و مردان شدند..پلیس با بستن خیابان‌های اصلی ، تلاش کرد که تظاهرات‌کنندگان را متوقف کند. اثر این اعتصاب در بخش‌های درمانی، مصرفی، حمل و نقل و رسانه‌ای به دلیل عدم حضور زنان در سر کار محسوس بوده است.طبق تحقیقی که اخیرا صورت گرفته، زنان اسپانیایی ۱۳ درصد کمتر از مردان حقوق می‌گیرند. شرایط کاری آنها همچنین نامساعدتر از شرایط کاری مردان است.