kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۹۹۲
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱
سردار سلامی در نمایشگاه تحقیقاتی و دستاوردهای صنعتی سپاه:

ایران از مرز مهار فناوری‌ها عبور کرده است

جانشین فرمانده سپاه با بیان اینکه ما امروز از مرز مهار فناوری‌ها عبور کرده‌ایم، تاکید کرد: توان دفاعی کشور غیر قابل مذاکره و توقف است.



نخستین نمایشگاه تحقیقاتی و دستاوردهای صنعتی سپاه پاسداران با حضور سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در تهران افتتاح شد.
در این نمایشگاه که در محل سپاه تهران بزرگ برپا شده است، جدیدترین دستاورد‌های تحقیقاتی در حوزه‌های مختلف دریایی، زمینی و هوافضا به نمایش گذاشته خواهد شد.
سردار حسین سلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای صنعتی سپاه با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره موضع‌گیری اخیر برخی مسئولان غربی درخصوص توان نظامی و موشک ایران اظهار داشت: توان دفاعی ما غیر قابل توقف و غیر قابل مهار است و هیچ کشوری توانایی کنترل قدرت دفاعی ایران را ندارد.
سلامی افزود: امروز همه مردم ما بسیج ‌شده‌اند و در مقابل هرگونه مداخله و اظهارات غیرمنطقی کشورهایی مثل آمریکا و متحدان اروپایی او خواهند ایستاد. وی با بیان اینکه ما از مرز مهار فناوری‌ها عبور کرده‌ایم، تاکید کرد: توان دفاعی کشور غیر قابل مذاکره و توقف است.
جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: رابطه‌ای که کشور‌های دیگر و قدرت‌های متخاصم می‌توانند با ما ایجاد کنند، چیزی جز پذیرش واقعیت ظهور ایران به عنوان قدرتی دارای منطق و اعتبار در عرصه بازدارندگی نیست.
سلامی همچنین درخصوص این نمایشگاه گفت: ما امروز با فورانی از اطلاعات، فناوری‌ها و دانش‌های نوین در عرصه‌های دفاعی در این نمایشگاه مواجه هستیم و در حقیقت به نقطه‌ای رسیده‌ایم که با ترکیب فناوری‌های نوین با یکدیگر فناوری‌های جدیدتری به دست می‌آوریم.
وی تصریح کرد: دانش‌ و فناوری‌های مربوط به بهبود وضعیت موشک‌ها از جهت سیستم‌های فرماندهی و کنترل، کیفیت موتور‌های پیشران، سوخت موتورها، سیستم‌های ناوبری، بدنه و نیز انواع مختلف پهپاد‌ها با فناوری مدرن را به دست آورده‌ایم.
به گزارش فارس، جانشین فرمانده کل سپاه اضافه کرد: در عرصه‌های مختلف فناوری‌های مربوط به سیستم‌های هوایی، دریایی، زمینی، پدافند، موشکی و همه عرصه‌های نوین پیشرفته نظامی نیز چشمه‌های جوشانی بوجود آمده است.