kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۹۷۰
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸

اخبار کوتاه از فوتبال


پاسخ برانکو به شایعه جدایی‌اش: من سرمربی پرسپولیسم
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس شایعات درباره توافقش برای هدایت تیم ملی ازبکستان را رد کرد.صبح دیروز یکی از رسانه‌های ازبکستان با انتشار خبری مدعی شد برانکو ایوانکوویچ، سرمربی کروات پرسپولیس با فدراسیون فوتبال ازبکستان برای هدایت تیم‌ ‌ملی این کشور به توافق رسیده است.این خبر در حالی منتشر شد که سرمربی پرسپولیس به تازگی قرارداد خود را با این باشگاه تمدید کرده است.در همین رابطه برانکو ایوانکوویچ به ایسنا، گفت‌: من سرمربی پرسپولیس هستم.
شکایت استقلال از داور مالزیایی به AFC
معاون مدیرعامل باشگاه استقلال از شکایت این تیم از داور مالزیایی دیدار استقلال و العین به کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر داد.پندار توفیقی گفت:پس از قضاوت پر‌اشتباه و شائبه‌برانگیز «بن یعقوب،» در دیدار استقلال ایران و العین امارات، باشگاه استقلال با ارسال نامه‌ای به کنفدراسیون آسیا و ویندزور جان، دبیرکل این کنفدراسیون از آن داور مالزیایی شکایت کرد.استقلالی‌ها در این نامه، دلیل اعتراض خود را تصمیم‌های‌اشتباه و ناجوانمردانه داور مالزیایی در دیدار استقلال و العین بیان کرده‌اند.
هزینه یک میلیارد یورویی و طعنه ساچی به پاری سن ژرمن: همه چیز را نمی‌شود با پول خرید
خرج یک میلیارد و ۱۱۵ میلیون یورویی ناصر الخلیفی در هفت سال اخیر برای فتح لیگ قهرمانان اروپا بیهوده بوده است. به‌ گزارش آس، از زمانی که ناصر الخلیفه به پاریس رفت تا مالکیت باشگاه پاری ‌سن‌ ژرمن را بر عهده بگیرد هدف اصلی تیم فرانسوی رسیدن به بالاترین جایگاه در اروپا یعنی قهرمانی در لیگ قهرمانان بود. در همین راستا مالک قطری در هفت سال اخیر برای خرید بازیکن یک میلیارد و ۱۱۵ میلیون یورو هزینه کرد اما تیم پاریسی حتی نتوانست به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند.تحقیر پاری ‌سن‌ ژرمن مقابل بارسلونا (شکست ۶ بر یک) در فصل گذشته باعث نشد الخلیفی رویای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را از سر بیرون کند. او با وجود اینکه گران‌ترین انتقال جهان (نیمار ۲۲۲ میلیون یورو) و دومین جا به جایی گران (کیلیان ام‌باپه) را به ثبت رساند اما تیمش نتوانست از مادرید عبور کند.تیم‌های ‌اسپانیایی به کابوس PSG در رقابت‌های اروپایی تبدیل شدند. بارسلونا با سه رویارویی به گربه سیاه این تیم تبدیل شده است. با وجود موفقیت تیم پاریسی در مسابقات داخلی و چهار قهرمانی در شش دوره اخیر این تیم نتوانسته است در لیگ قهرمانان اروپا به جایی برسد.دیدارهای برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا سه‌شنبه شب آغاز شد و در مهم‌ترین بازی پاری سن ژرمن در پارک دِ پرنس برابر رئال مادرید قرار گرفت و با قبول شکست دو بر یک، در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با نتیجه 5 بر 2 از گردونه این رقابتها حذف شد. آریگو ساچی مربی نامدار ایتالیایی با انتقاد از سبک بازی این تیم گفت: رئال مادرید با حریفی بسیار ضعیف روبرو شد. پاری سن ژرمن یک گروه از بازیکنان است و کلمه تیم برای آنها معنا و مفهومی ندارد. در دیدار برابر رئال همه دیدیم که آنها چطور بازی کردند. پاری سن ژرمن خیلی چیزها ندارد و نمی‌شود همه چیز را با پول خرید.
در دیگر بازی سه‌شنبه شب لیورپول برابر پورتو قرار گرفت و دو تیم به تساوی بدون گل دست یافتند.لیورپول با توجه به پیروزی پنج بر صفر دیدار رفت به راحتی توانست به دور بعد صعود کند. نکته قابل توجه این دیدار آخرین بازی احتمالی ایکر کاسیاس در لیگ قهرمانان اروپا بود. دروازه‌بان اسپانیایی در پایان فصل از تیم پرتغالی جدا می‌شود و شاید دیگر در اروپا بازی نکند.
پشت پرده حضور پیروانی در کمیته‌ اخلاق
مدیر تیم فوتبال پرسپولیس به خاطر تخلفات مالی دوره مدیریتش در تیم‌ ‌ملی به کمیته‌ اخلاق احضار شده است. طی چند روز اخیر افشین پیروانی به کمیته‌ اخلاق رفت تا پاسخگوی سؤالاتی در این کمیته‌ باشد. پس از حضور او در کمیته‌ اخلاق مباحث مختلفی مطرح شد که چرا مدیر تیم فوتبال پرسپولیس باید به کمیته‌ اخلاق احضار شود. حال مشخص شده دلیل حضور پیروانی در این کمیته‌ به دوره مدیریتش در تیم‌ ‌ملی فوتبال بر می‌گردد. افشین پیروانی در دوره مدیریتش در تیم‌ ‌ملی فوتبال در ارتباط با یک شرکت طرف قرارداد با فدراسیون دچار تخلفات مالی شده و به همین خاطر کمیته‌ اخلاق او را احضار کرده تا سؤالاتی از پیروانی بپرسد.مدیر سابق تیم‌ ‌ملی اخیرا مصاحبه‌هایی را انجام داد و این فدراسیون را تهدید کرد که افشاگری خواهد کرد. به نظر می‌رسد او با این اظهارات قصد داشته به فدراسیون برای انجام معامله و به کمیته اخلاق برای عدم پیگیری موضوع فشار وارد کند.افشین پیروانی البته طی اظهارنظری درباره چرایی حضورش در کمیته‌ اخلاق گفته بود بنا به توصیه یکی از بزرگان فوتبال فعلا مصاحبه نمی‌کند. اکنون مشخص شده این بزرگ فوتبال،‌ یکی از اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون است.
محمودی: عالیشاه اخراج شده و باید پاسخگو باشد
سرپرست تیم فوتبال تراکتورسازی درباره آخرین وضعیت امید عالیشاه توضیح داد. کاظم محمودی، درباره پرونده امید عالیشاه اظهار کرد: پرونده عالیشاه و تراکتورسازی کاملاً شفاف و روشن  است. او سرباز باشگاه تراکتورسازی است و اگر کسانی مدعی هستند که سربازی او ۱۹ بهمن‌ماه تمام ‌شده است باید پاسخگو باشند که چرا وی تا هفت اسفند در تمرینات تراکتورسازی حضورداشته و یکباره بعد از حضور غیرحرفه‌ای و نادرست در یک برنامه تلویزیونی مدعی می‌شوند که خدمت سربازی او به پایان رسیده است. محمودی تصریح کرد: معیار پایان خدمت یک بازیکن، بازی‌های ناپسند رسانه‌ای نیست و تعیین پایان خدمت بازیکن توسط یگان محل خدمت و نهادهای مربوطه صورت می‌گیرد که همه در انتظار خواهیم نشست و خواهیم دید که آیا طی شدن دوران خدمت امید عالیشاه و کسری وی مورد تأیید قرار می‌گیرد یا خیر؟وی با بیان اینکه مسئله نحوه گذراندن دوران خدمت عالیشاه در این باشگاه با جدیت تحت بررسی است،افزود: به نظر ما این بازیکن از تیم اخراج شده ولی همچنان سربازی است که باید در قبال تعهدات و تخلفات خود پاسخگو باشد لذا مسئله پایان یافتن دوره خدمت ایشان و اینکه سازمان نظام وظیفه به باشگاه تراکتورسازی اعلام کرده که ایشان آزاد هستند و باید تسویه حساب ایشان صادر شود، دروغ محض است. به همین دلیل منتشرکنندگان این دروغ تحت تعقیب قرار خواهند گرفت و باشگاه تراکتورسازی از حق خود در این زمینه استفاده می‌کند.
حسینی بازی با العین را از دست داد
مجید حسینی مدافع استقلال که روز سه‌شنبه مقابل العین مصدوم شد، بازی برگشت مقابل این تیم را که دوشنبه هفته آینده برگزار می‌شود از دست داد.ظاهرا مصدومیت او طولانی مدت نیست و سال آینده می‌تواند برای استقلال به میدان برود.
محرومیت یک جلسه‌ای علی کریمی
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال آرای خود را درخصوص تیم‌های مختلف صادر کرد که طی آن علی کریمی با یک جلسه محرومیت روبرو شد. کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران تخلفات صورت گرفته در رقابت‌های فوتبال کشور را مورد بررسی قرار داد و علی کریمی، سرمربی تیم سپید رود رشت را به دلیل رعایت جهات مخففه موضوع ماده ۹۳ و بند ث ماده ۹۴، به یک جلسه محرومیت از حضور در مسابقه به همراه تیم خود محکوم کرد. این رای قطعی است.
استقلال و نفت تهران در آستانه كسر امتياز
دو باشگاه لیگ برتری در آستانه کسر امتیاز قرار گرفته‌اند. پرونده مطالبات علی دایی از باشگاه نفت تهران و باشگاه توحید بوشهر از استقلال تهران بابت حق آموزش مهدی قائدی به سبب استنکاف دو باشگاه استقلال و نفت تهران از اجرای رای به کمیته انضباطی رفت.برابر ماده ٨٩ مقررات انضباطی فدراسیون عدم اجرای آرای قطعی کمیته تعیین وضعیت مجازات‌هایی مانند کسر امتیاز را به دنبال دارد.
سود ۲ میلیونی مورینیو از جام جهانی روسیه
ژوزه مورینیو که سرمربی منچستریونایتد است و در جام جهانی تیمی ندارد، با یک شبکه محلی قراردادی بسته که در ازای آن ۲ میلیون یورو دریافت خواهد کرد. یکی از برندگان بزرگ جام جهانی ژوزه مورینیو است که برای ۴ روز حضور در این تورنمنت تقریبا ۲ میلیون یورو دریافت خواهد کرد. او همچنین در روز بازی فینال از طریق تلفن همراهش لایو خواهد بود. اگرچه شبکه‌‎های مطرح BBC و ITV هم مشتاق همکاری با او بودند، اما یک شبکه محلی توانست با او قرارداد ببندد، هرچند این شبکه حق پخش زنده تصاویر را ندارد.این اولین بار نیست که سرمربی پرتغالی از حضور در جام جهانی بهره می‎برد، در جام جهانی ۲۰۱۴ هم او برای همکاری با یاهو یک میلیون یورو گرفته بود.