kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۹۶۶
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷

کمیته پارالمپیک همچنان در بحران بی‌پولی

با وجود ورود وزیر ورزش و مکاتبات انجام شده با رئیس‌ دیوان محاسبات، هنوز کمیته ملی پارالمپیک بیش از نیمی از بودجه خود را دریافت نکرده است.


مشکلات مالی که از آبان ماه و به خاطر توقف در تخصیص بودجه ‌گریبانگیر کمیته ملی پارالمپیک شد، همچنان به قوت خود باقی است چراکه در فاصله ۹ روز کاری مانده به پایان سال، هنوز بیش از نیمی از بودجه پارالمپیک پرداخت نشده است.
در واقع آبان آخرین ماهی بود که کمیته ملی پارالمپیک بودجه خود را دریافت کرد. بعد از آن به دلیل آنچه از سوی دیوان محاسبات، عدم تصویب اساسنامه اعلام شد، تخصیص بودجه این کمیته قطع شد و تا به امروز هم انجام دوباره آن هنوز در دستور کار قرار نگرفته است. این در حالی است که طی این مدت پیگیری‌های زیادی در این زمینه انجام شده و حتی شخصِ وزیر ورزش و عضو ناظر کمیته ملی پارالمپیک هم به موضوع ورود کردند اما هیچ یک نتیجه‌ای نداشته است. دیوان محاسبات به خاطر عدم تصویب اساسنامه کمیته ملی پارالمپیک اقدام به قطع یکباره روند تخصیص بودجه کمیته ملی پارالمپیک کرد، در حالی که این اساسنامه سال گذشته به منظور تصویب نهایی به هیئت دولت ارسال شد اما با وجود گذشت بیش از یک سال، هنوز اساسنامه ارسالی، توسط دولت ابلاغ نشده است. در هر صورت و برای پیگیری مشکلات مالی ایجاد شده برای کمیته ملی پارالمپیک که به خاطر توقف در تخصیص بودجه ایجاد شده، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش نامه‌ای خطاب به عادل آذر رئیس‌ دیوان محاسبات ارسال کرده است. مشابه این نامه از طرف طیبه سیاوشی نماینده مجلس و عضو ناظر کمیته ملی پارالمپیک هم برای وی ارسال شده است. حتی قرار بود هفته گذشته نشستی مشترک میان وزیر ورزش و رئیس ‌دیوان محاسبات برگزار شود اما این نشست لغو شد. در هر صورت و با وجود پیگیری‌های انجام شده و مکاتبات صورت گرفته هنوز بودجه باقی مانده کمیته ملی پارالمپیک پرداخت نشده و همین مسئله مشکلات مالی زیادی را برای این کمیته ایجاد کرده است. ۲۳ میلیارد تومان بودجه‌ای بود که در قانون و برای سال جاری کمیته ملی پارالمپیک در نظر گرفته شده بود اگرچه در ابلاغ صورت گرفته این رقم به ۲۱ میلیارد تومان کاهش پیدا کرد. این کمیته تا آبان ماه ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از بودجه ابلاغی خود (۲۱ میلیارد تومان) را دریافت کرد اما بخش باقی مانده بودجه که بیش از نیمی از آن می‌شود، هنوز تخصیص داده نشده است. همین موضوع مشکلات مالی این کمیته را موجب شده در حالی‌که ورزشکاران جانباز و معلول دوران آماده‌سازی برای حضور در بازی‌های پاراآسیایی را پشت سر می‌گذارند.