kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۹۶۵
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷

مدعیان تیم ملی تکواندو روی شی هاپ چانگ انتخابی

برنامه‌های تیم ملی تکواندو با حضور کادر فنی جدید به زودی آغاز خواهد شد و رقابت‌های آزاد کشوری نخستین برنامه برای ساختن تیمی جدید است.


 بر اساس اعلام سایت فدراسیون تکواندو، رقابت‌های قهرمانی آزاد کشوری به عنوان نخستین مرحله از رقابت‌های انتخابی تیم ملی طی روزهای ۲۵ تا ۲۷ اسفندماه در تهران و خانه تکواندو برگزار خواهد شد.
براساس اعلام فدراسیون تکواندو مدال‌آوران مسابقات قهرمانی آسیا، قهرمانی جهان، گرندی پری و گرنداسلم سال ۲۰۱۶، مدال‌آوران کلیه تورنمنت‌های بین‌المللی داخلی و خارجی دارای گرید، رنکنیگ اول تا بیستم و اول و دوم اوزان هشتگانه لیگ برتر، ۱۰ نفر اول رنکینگ و نفرات اول و دوم اوزان هشتگاته لیگ دسته اول، مدال آوران مسابقات قهرمانی بزرگسالان و جوانان کشور نیازی به  حضور در مسابقات مرحله نخست ندارند.
در ادامه برترین‌های این رقابت‌ها به همراه منتخبین کادر فنی هفته دوم فروردین ماه در مرحله دوم مسابقات انتخابی شرکت کرده و جواز حضور در اردوی تیم ملی را دریافت خواهند کرد.
حذف معافیت ملی‌‌پوشان
بر اساس شنیده‌ها در تیم ملی تکواندو دیگر چیزی به عنوان «معافیت» از رقابت‌های انتخابی وجود ندارد و تمامی مدال‌آوران تیم ملی از بازی‌های کشورهای اسلامی گرفته تا گرندپری، گرند اسلم، جام جهانی، دانشجویان جهان و .... می‌بایست به همراه منتخبین مرحله نخست، در رقابت‌های انتخابی مرحله دوم شرکت کرده و جواز حضور در اردوی تیم ملی را دریافت کنند.
به عبارتی از این پس هیچ تکواندوکاری حاشیه امنیت نداشته و همه کسانی که مدعی حضور در ترکیب اصلی تیم ملی هستند می‌بایست با حضور در «شی هاپ چانگ» انتخابی هوگوی تیم ملی را از آن خود کنند.
رقابت‌های قهرمانی آسیا نخستین آزمون تیم ملی تکواندو در سال ۹۷ با هدایت فریبرز عسگری است و وی بعد از برگزاری مرحله دوم رقابتهای انتخابی چیزی حدود ۴۰ روز برای آماده‌سازی شاگردان خود زمان دارد.
رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا سوم و چهارم خردادماه ۹۷ به میزبانی ویتنام در هوشیمینه برگزار خواهد شد.