kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۹۶۴
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷
زنگ خطر برای بازی‌های آسیایی به صدا درآمد

رکابزنان ایرانی در خانه، مدال نقره جهان برگردن چشم بادامی‌ها

رکابزنان ایران در حالی پس از قهرمانی آسیا به خانه برگشتند که حریفانشان بلافاصله در قهرمانی جهان شرکت کردند و در مهم‌ترین اتفاق، رقیب دانشور عنوان نایب قهرمانی جهان را به دست آورد.



مسابقات دوچرخه‌سواری پیست قهرمانی جهان 2018 به فاصله هشت روز پس از قهرمانی آسیا برگزار شد. در واقع با پایان یافتن مسابقات قهرمانی آسیا تیم‌های ژاپن، چین، کره جنوبی، مالزی، هنگ کنگ و چین تایپه راهی این مسابقات شدند اما رکابزنان ایران به دلیل نداشتن سهمیه به خانه برگشتند و تنها نظاره‌گر عملکرد حریفانشان در میدان جهانی بودند.
نتایجی هم که حریفان ایران در قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان گرفتند به خوبی نشان می‌دهد که ایران کار راحتی برای کسب مدال در بازی‌های آسیایی ندارد به طوری که محمد دانشور در بازی‌های آسیایی 2014 توانست مدال طلا ماده کایرین را بگیرد و در حالی باید از عنوان قهرمانی خود چند ماه دیگر دفاع کند که یک رکابزن مالزیایی سال 2017 در این ماده قهرمان جهان شد و برنز المپیک گرفت و یک رکابزن ژاپنی هم مدال نقره جهان را در سال 2018 کسب کرد.
در واقع روزهایی که ما حضور در کاپ‌های جهانی و گرفتن سهمیه مسابقات جهانی و المپیک را از دست می‌دادیم حریفانمان به خوبی پیشرفت داشتند به طوری که در جهان و المپیک مدعی کسب مدال هستند.
برای بازی‌های آسیایی هم بر روی کاغذ خیلی نمی‌توان امیدوارانه به نتایج نگاه کرد چراکه از شش ماده، ایران در تعقیبی تیمی و انفرادی شرکت نمی‌کند چون سالهاست مدال آوری ایران در این ماده تعطیل شده است. در اومنیوم هم مدال گرفتن بسیار سخت است. در ماده‌های سرعت هم حریفان چشم بادامی ایران هر روز دارند فاصله خود را بیشتر می‌کنند.
 بنابراین فدراسوین دوچرخه‌سواری حدود پنج ماه فرصت دارد تا به فکر چاره‌ای باشد و با برگزاری اردوهای خارجی و حضور در مسابقات اروپایی این فاصله را کمتر کند تا در نهایت رکابزنان ایرانی هم جزو مدعیان گرفتن مدال در بازی‌های آسیایی باشند.
ابقاء مربیان تیم ملی دوچرخه‌سواری
در همین راستا دیروز نشست کمیته فنی فدراسیون دوچرخه‌سواری و خسرو قمری رئیس‌فدراسیون برگزار شد و در پایان کمیته فنی مربیان تیم ملی سرعت، استقامت و نیمه استقامت را ابقا کرد.
در این نشست ابتدا رسول هاشم کندی مربی تیم ملی استقامت گزارشی از نتایج تیم ملی استقامت و نیمه استقامت ارائه کرد و به هر کدام از سؤالات اعضا پاسخ داد. محمد ابوحیدری سرمربی تیم ملی سرعت نیز پس از هاشم کندی گزارشی از مسابقات پیست قهرمانی آسیا در مالزی ارائه کرد.
کمیته فنی در پایان سه ساعت جلسه و شنیدن برنامه‌های دو کادر فنی تیم ملی استقامت، نیمه استقامت و سرعت در نهایت تصمیم به ادامه همکاری با این دو نفر گرفت. بنابراین تا پایان بازی‌های‌های آسیایی جاکارتا رسول هاشم کندی و محمد ابوحیدری در سمت خود ابقا شدند. همچنین تصمیم گرفته شد از کمیته‌های تخصصی فدراسیون مشاورانی به کادر فنی اضافه شوند. در پایان از دو مربی تیم ملی خواسته شد تا دستیاران خود را به کمیته فنی معرفی نمایند.
پریموش سرمربی تیم ملی کوهستان هم هفته آینده به ایران می‌آید در در مورد ادامه همکاری با با فدراسیون ایران مذاکراتی را داشته باشد.همچنین دیروز محمود پراش از ملی‌پوشان پیشین سرعت و ناصر هوشیار به عنوان اعضای جدید کمیته فنی معرفی شدند.