kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۹۶۳
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷

خواندنی از ورزش ایران



* پرچم ایران دیروز در دهکده بازی‌های پارالمپیک زمستانی در پیونگ چانگ کره‌جنوبی با حضور محمود خسروی وفا به اهتزاز درآمد.ششمین دوره بازی‌های پارالمپیک زمستانی با حضور ۵۵۰ ورزشکار در ۶رشته ورزشی از روز جمعه ۱۸اسفند در پیونگ چانگ کره جنوبی آغاز می شود و تا  ۲۷ اسفند ماه ادامه خواهد داشت. حسین سولقانی، پوریا خلیل تاش، صدیقه روزبه، الهه قلی‌فلاح و ابوالفضل خطیبی نمایندگان ایران در ششمین دوره بازیهای پارالمپیک زمستانی هستند که در دو رشته اسنوبرد و صحرانوردی به رقابت خواهند پرداخت.
* جنتری بردلی، مربی دوهای سرعتی آمریکا با هدف حضور در اردوی تدارکاتی دوندگان سرعتی ایران شب گذشته وارد جزیره کیش شد.این مربی در صورت توافق نهایی با فدراسیون دوومیدانی، تیم ملی دوومیدانی ایران را تا بازی‌های آسیایی جاکارتا همراهی خواهد کرد.
* در سومین روز از رقابت‌های بسکتبال با ویلچر بانوان قهرمانی آسیا که در بانکوک تایلند در حال برگزاری است، تیم زنان ایران با نتیجه ۵۳ بر ۱۴ تیم لائوس را شکست داد و سومین برد خود را در رقابت‌های قهرمانی آسیا به ثبت رساند. تیم بسکتبال باویلچر زنان در ادامه این رقابت‌ها امروز(پنجشنبه) برابر تیم کامبوج به میدان می‌رود و روز جمعه ۱۸ اسفند به مصاف تیم افغانستان خواهد رفت. تیم ایران با ترکیب مهسا سعادت، فتانه پورآت، ندا فراستی، سمیه کهزادپور، ناهید کرمی، مهدیه خاکباز، زهرا حبیبی، مهری باقرپور، سحر حیدری، لیلا ملکی، رقیه امیری، ثریا نوری در این مسابقات شرکت کرده است.
* علیرضا حیدری در رابطه با مطرح شدن نامش به عنوان گزینه سرپرستی فدراسیون کشتی گفت: اگر  به من بگویند جای خادم بیایم، اصلا قبول نمی کنم چون منابع مالی که رسول دارد و از آن ها استفاده می‌کند را من ندارم. ممکن است بتوانم کشتی را اداره کنم اما نمی توانم مانند رسول کشتی را اداره کنم. پس چه دلیلی دارد من بیام جای خادم. او بهتر از بقیه این کار را انجام می دهد.دارنده شش مدال المپیک و جهان تصریح کرد: من زیر پرچم کشتی هستم. این بد است که یک عده وقتی می‌بینند کشتی به مشکل خورده سریع می‌گویند، ما هستیم. هر کسی را بخواهند می‌آیند سراغش و نیازی به این کار نیست.
*هادی رضایی، سرمربی تیم ملی والیبال نشسته اسامی ملی پوشان حاضر برای حضور در اولین دوره لیگ جهانی را اعلام کرد.سرمربی تیم ملی والیبال نشسته از داود علیپوریان، صادق بیگدلی، مهدی بابادی ، رمضان صالحی، مرتضی مهرزاد، مجید لشکری، امیرحسین کفشدار، میثم علیپور، مهرزاد مهروان، آرش خرمالی،  حسین گلستانی، عیسی زیراهی به عنوان ترکیب ۱۲ نفره تیم ملی در اولین دوره لیگ جهانی نام برد.رقابت های اولین دوره لیگ جهانی والیبال نشسته از ۳۰ فروردین تا ۴ اردیبهشت ماه سال آینده با حضور تیم های ملی ایران، آلمان، آمریکا، اوکراین، بوسنی و هرزه گوین و روسیه به میزبانی تبریز برگزار خواهد شد.