kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۹۵۶
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶

آغاز جشن نیکوکاری در مدارس کشور

در آستانه نوروز، جشن نیکوکاری در مدارس کشور با شعار «جوانه لبخند می‌کاریم» با هدف کمک به تأمین نیازهای خانوارهای نیازمند آغاز شد.



کمیته امداد امام خمینی(ره) اعلام کرد: جشن نیکوکاری به مناسبت آغاز سال جدید با شعار «جوانه لبخند می‌کاریم» در سه روز برگزار می‌شود.
دیروز زنگ نیکوکاری در نخستین روز جشن نیکوکاری (چهارشنبه ۱۶ اسفند) با حضور دانش‌آموزان سراسر کشور برای کمک به همکلاسی‌های نیازمند به صدا درآمد. روز دوم امروز در میدان‌ها اصلی شهر و جمعه ۱۸ اسفند در پایگاه‌های نماز جمعه برگزار می‌شود.۷۰ هزار پایگاه در مدارس، مساجد، مصلی‌ها و مراکز نیکوکاری سراسر کشور برای دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم نیکوکار کشور مستقر شده است.
هم‌اکنون امکان پرداخت کمک‌های نقدی از طریق شماره‌گیری #۱*۸۸۷۷* یا شماره گیری ۰۹۶۸۸۷۷ یا مراجعه به سایت کمیته امداد به نشانیwww.emdad.ir یا انتخاب گزینه «نیکوکاری» در دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها به‌ صورت غیرحضوری فراهم‌ است.
کمیته امداد تلاش دارد کمک‌های دریافتی در جشن نیکوکاری را پیش از آغاز سال جدید و متناسب با نیاز خانوارهای محروم توزیع کند.
سال گذشته مردم ۱۲۵ میلیارد تومان در قالب جشن نیکوکاری به خانواده‌های نیازمند کمک‌ کردند و امسال نیز پیش‌بینی می‌شود کمک‎های مردمی ۳۰ درصد افزایش داشته باشد.
کمک 23 میلیارد تومانی دانش‌آموزان در جشن نیکوکاری سال گذشته
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌ و پرورش شهر تهران گفت: در جشن نیکوکاری سال گذشته در کل کشور، 50 هزار پایگاه در مدارس کشور این جشن را برگزار کردند و پنج میلیون و 400 هزار دانش‌آموز در این امر خداپسندانه به‌صورت مستقیم مشارکت داشتند.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، عبدالرسول کریمی افزود: سال گذشته دانش‌آموزان 23 میلیارد تومان هدایای نقدی و غیر نقدی در جشن نیکوکاری کمک کردند که شامل 16 میلیارد تومان به‌صورت نقدی و 7 میلیارد تومان به‌صورت غیر نقدی
 بوده است.