kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۹۴۵
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۴
سرتیپ بازنشسته ستاد ارتش لبنان:

قدس جز اسلحه با چیز دیگری آزاد نخواهد شد

سرتیپ بازنشسته ستاد ارتش لبنان می‌گوید، آزادسازی قدس فقط یک راه دارد و آن استفاده از گزینه نظامی است.






 دکتر «امین حطیط» طی گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم و در ارتباط با فرمایش اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با وزیر اوقاف سوریه که فرمودند «محور مقاومت از تهران تا سوریه و لبنان امتداد یافته است و این وظیفه مهمی برای ما به‌وجود آورده تا به‌عنوان ید واحد برای آزادسازی قدس برنامه‌ریزی کنیم.» گفت: «این سخن در یک چارچوب منطقی و طبیعی بیان شده است چرا که قدس با هیچ یک از قطعنامه‌های بین‌المللی و راهکارهای سیاسی و دیپلماتیک جهانی آزاد نشده است، لذا تنها گزینه‌ای که برای آزادسازی قدس باقی می‌ماند، استفاده از نیروی نظامی است.»
به گفته این نظامی کهنه‌کار: «اکنون سه قدرت در منطقه غرب آسیا بر سر قدس با یکدیگر در حال رقابت هستند؛ اول رژیم صهیونیستی است که از حمایت آمریکا برخوردار است. دوم، یک قدرت منطقه‌ای دیگر است که با تل‌آویو متحد است. سومین قدرت، محور مقاومت است. این قدرت طی سال‌های گذشته توانست از سوریه دفاع کند و اهداف دشمن را در این کشور خنثی سازد، این درحالی بود که گروه‌های تروریستی سوریه از حمایت‌های اسرائیل و متحد منطقه‌ای‌اش برخوردار بوده و هستند. بنابراین، می‌توان گفت محور مقاومت توانایی و امکانات دفاعی لازم را در اختیار دارد و می‌تواند راهبرد نظامی خود را به «هجومی» تغییر دهد و قدس جز با راهبرد نظامی هجومی آزاد نخواهد شد.»
وی در ادامه این گفت‌و‌گو تصریح کرد: «هنگامی که آیت‌الله خامنه‌ای به قدرت محور مقاومت ‌اشاره می‌کنند، این موضوع نشان می‌دهد، این محور به راهبرد هجومی به‌شکل طبیعی نزدیک شده است. هنگامی که محور مقاومت از سوریه خارج شود، یک مأموریت مهم و بزرگی در پیش خواهد داشت و آن، فلسطین به‌ویژه شهر قدس خواهد بود.»
این کارشناس نظامی در پاسخ به این پرسش که «سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران درخصوص برنامه‌ریزی برای آزادسازی قدس چه پیامی برای واشنگتن و تل‌آویو به‌همراه داشت؟» نیز چنین گفت: «موضعی که آیت‌الله خامنه‌ای اتخاذ فرمودند، پاسخی به موضوع انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف بود. درحقیقت، در فرمایشات ایشان بر این نکته تأکید شده بود که قدس به‌زودی آزاد خواهد شد. در اینجا باید بگویم، انقلاب اسلامی ایران شعار «قدس ما داریم می‌آییم» را سر داد و آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به‌عنوان «روز قدس» تعیین کرد. این‌ها نشان می‌دهند، اقدامات آمریکا هیچ تأثیری در تلاش مسلمانان برای آزادسازی قدس نداشته است.»