kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۹۴۰
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۴
پنتاگون اعتراف کرد

آمریکا به تروریست‌ها در سوریه حقوق ماهانه می‌دهد

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعتراف کرد، این کشور به 10 هزار مخالف دولت سوریه، حقوق ماهانه می‌دهد و قصد دارد تعداد حقوق‌بگیران را به 65 هزار تن برساند.



به گزارش ایسنا، پنتاگون طی گزارشی، رسما اعتراف کرد: این وزارتخانه (وزارت دفاع آمریکا) به 10 هزار نفر از نیروهای (وابسته به) گروه‌های همپیمان (آمریکا) در سوریه، حقوق ماهانه پرداخت می‌کند و قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی (10 دی آینده)، تعداد حقوق‌بگیران را به 65 هزار تن برساند.
میزان حقوق ماهانه پرداختی به هر یک از این نیروها بین 200 تا 400 دلار اعلام شده است. انتشار این خبر، عمق وابستگی مخالفان «بشار اسد» را به آمریکا، برملا می‌کند.
بر اساس ادعای واشنگتن، در سال آینده 30 هزار تن از حقوق‌بگیران، مسئولیت عملیات علیه داعش را به عهده خواهند داشت و مأموریت 35 هزار نفر دیگر نیز حفاظت از امنیت مناطق آزاد شده است.
البته، ناگفته نماند که آمریکا در سوریه علیه داعش نمی‌جنگد و هدفش، سرنگونی نظام قانونی «بشار اسد» است. منظور از «مناطق آزاد شده» نیز مناطقی است که هم‌اکنون تحت کنترل کردهای مسلح تحت حمایت آمریکا قرار دارند.
در گزارش فوق همچنین آمده است که پنتاگون برای حمایت از نیروهای امنیت داخلی (در سوریه)، به 30 میلیون دلار نیاز دارد. دی‌ماه گذشته آمریکا اعلام کرده بود که قصد دارد نیروهایی را (از کردهای محلی) برای حمایت از مرزها در مناطق شمال سوریه تشکیل دهد. هدف آمریکا، جداسازی شمال و شرق سوریه از کل این کشور است.