kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۸۹۶
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۹

علی مطهری: حجاب اختیاری بهانه است، دنبال برهنگی هستند

«علی مطهری» نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به تلاش ضدانقلاب برای طرح موضوع حجاب اختیاری نوشت: روسری بهانه است و آنها به دنبال برهنگی هستند.

در بخشی از این یادداشت آمده است: آنچه امروز تحت عنوان حجاب اختياري مطرح است و رسانه‌هاي خارجي به آن دامن مي‌زنند، ظاهري دارد و باطني و به قول شاعر «صورتي در زير دارد آنچه در بالاستي». ظاهر قضيه اين است كه مي‌خواهيم در داشتن روسري آزاد باشيم. اما وقتي تعمق مي‌كنيم مي‌بينيم بعيد است اين روسري نيم‌بند كه فلسفه پوشش اسلامي را هم تامين نمي‌كند آن‌قدر مزاحم باشد كه افرادي براي حذف آن حاضر به در خطر قرار دادن خود باشند، بلكه هدف، بالاتر از اين حرف‌هاست و آن اينكه بعد از حذف روسري، نوبت به پوشش‌هاي ديگر مي‌رسد...»
مطهری در ادامه نوشته است: «وقتي از طرفداران حجاب اختياري سؤال مي‌كنيم مرز اين اختيار كجاست، پاسخي ندارند جز اينكه جامعه اروپا و شهرهايي مثل آنتاليا را نشان بدهند و در نهايت بگويند برهنگي، كه بيماري امروز دنياي ما است و به عقيده محققان اجتماعي مديريت جهاني آن با صهيونيسم است چرا كه تا هفتاد هشتاد سال پيش حتي زنان اروپا نيز از پوشش قابل قبولي حتي با روسري برخوردار بودند و اين وضعيت رسوا مربوط به حدود نيم قرن اخير است...»
این نماینده مجلس در ادامه متذکر می‌شود: «اما كساني كه سنگ حجاب اختياري را به سينه مي‌زنند بايد بدانند كه بانوان ما با آنها همراهي نخواهند كرد زيرا آنها پوشش اسلامي را انتخاب و اختيار كرده‌اند و آن را از نظر بالا رفتن ارزش و احترام زن و آرامش رواني جامعه و افزايش نيروي كار جامعه و استحكام كانون خانواده، بهتر و برتر از بي‌حجابي مي‌دانند و آثار بي‌حجابي را بهتر از مردان مي‌دانند.»
وی تاکید می‌کند: «مسئله حجاب و پوشش قابل قياس با نماز و روزه نيست چرا كه بي‌حجابي آثار مستقيم خاص خود را دارد و در اينجا حق اجتماع مطرح مي‌شود و كسي نمي‌تواند بگويد نوع پوشش من فقط به خودم مربوط است.»
در بخش دیگری از این یادداشت که در شماره دیروز روزنامه اعتماد منتشر شده آمده است: «كساني كه از حجاب اختياري سخن مي‌گويند مفاسد ناشي از بي‌حجابي دوره رژيم گذشته را فراموش كرده‌اند يا سنشان اقتضا نمي‌كند كه به ياد آورند، كه برخي از آنها قابل ذكر كردن نيست. فاجعه اندلس را كه طي آن غربي‌ها سرزمين اندلس را به گفته خودشان به كمك دو عنصر زن و شراب از دست مسلمانان خارج كردند و مرتكب جنايت‌هاي وحشتناك شدند، نبايد فراموش كنيم. اصرار رژيم گذشته بر بي‌حجابي و داير كردن مراكز فحشا و كاخ‌هاي جوانان، يك سياست حساب شده بود كه جوانان فيلشان ياد هندوستان نكند. هر نظام سياسي كه مي‌خواهد مردمش او را راحت بگذارند، به ‌اشاعه بي‌بند و باري مي‌پردازد تا مردم مشغول باشند و او به كارش بپردازد. اگر جمهوري اسلامي بر پوشش اسلامي تاكيد دارد گذشته از اينكه دستور اسلام است، بدين علت است كه خير دنيا و آخرت مردم خود را مي‌خواهد و نسبت به سعادت اخلاقي و روحي مردم خود نيز احساس مسئوليت مي‌كند و مانند يك حكومت سكولار نسبت به اخلاق و عقايد مردم بي‌تفاوت نيست و خود را تنها متعهد به تامين معاش مردم نمي‌داند.»
لازم به ذکر است که پروژه مقابله با حجاب اسلامی در سال‌های اخیر توسط خانمی که از کشور‌ گریخته به صورت جدی پیگیری شده است. آنچنان که رسانه‌های خارجی فاش کرده‌اند این فرد که مزدور سازمانی امنیتی- اطلاعاتی است با نقش «پادوی میدانی» پروژه مقابله با فرهنگ اسلامی- ایرانی جذب شده و مبالغی نیز برای اجرای پروژه رواج ناهنجاری‌های اجتماعی و لاقیدی دریافت کرده است.