kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۸۵۶
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵

انهدام 150 خودرو، 5 تانک و هلاکت 200 نظامی سعودی کارنامه انصارالله در یک ماه گذشته

انصارالله یمن می‌گوید در یک ماه گذشته موفق به انهدام 150 خودروی نظامی و هلاکت بیش از 200 نظامی و مزدور سعودی شده است.
 «عربستان اهداف خود را درخصوص حمایت از دولت یمن و مشروعیت آن محقق کرده است.». «ما در یمن تنها با تعدادی از افراد باقیمانده از انصارالله مواجه هستیم.». «ایران تنها یک «ببر کاغذی» است.» این عبارات، جدیدترین یاوه‌گویی‌ها و بلوف‌های محمد بن سلمان ولیعهد جوان و خام سعودی است که در جریان سفرش به مصر بیان کرده است.
در واقع محمد بن سلمان در حالی در سفرهای خود به تعریف و تمجید از قدرت نظامی عربستان می‌پردازد که در سه سال گذشته نتوانسته بر انقلابیون یمن پیروز شود، انقلابیونی که علاوه‌بر فقر شدید مالی با شدیدترین محاصره‌ دست و پنجه نرم می‌کنند. انقلابیونی که سعودی‌ها می‌گفتند ظرف چند هفته کارشان تمام است! اما در حالی که ولیعهد سعودی از ناتوانی انقلابیون یمنی در برابر مزدوران سعودی یاوه‌سرایی می‌کرد انقلابیون یمن آمار تلفات و خسارات سعودی‌ها در ماه گذشته میلادی را منتشر کردند.
به گزارش فارس، نیروهای ارتش یمن و انصارالله، گزارشی را درباره آمار کشته شدن نظامیان ائتلاف سعودی و انهدام تجهیزات آنها و تعداد موشک‎های شلیک شده یمن به اهداف سعودی منتشر کردند.
طبق گزارش‎های میدانی به دست آمده، نیروهای ارتش یمن و انصارالله در ماه فوریه(بهمن ماه) موفق شدند ۱۵۰ خودروی نظامی را منهدم و ۱۰ فروند موشک بالستیک و ۲۰۴ موشک گوناگون دیگر به سمت مواضع شبه نظامیان ائتلاف سعودی شلیک کنند.
در ماه گذشته میلادی ۶۹ نظامی سعودی نیز به دست تک تیراندازان یمنی کشته شده‌اند. علاوه‌بر این ۱۴۵ مزدور وابسته به ائتلاف سعودی نیز در یک ماه گذشته به هلاکت رسیده‌اند.
شکست ائتلاف سعودی در تجاوز به یمن باعث شده تا امارات و عربستان به عنوان دو کشور متجاوز به یمن بارها در جنوب این کشور رو در روی یکدیگر قرار بگیرند.