kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۸۵۳
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵

عربستان آسمان خود را برای پروازهای هند به اسرائیل باز کرد!

منابع خبری صهیونیستی می‌گویند، سعودی‌ها آسمان خود را به روی هواپیماهای هندی که می‌خواهند به سرزمین‌های ‌اشغالی پرواز کنند باز کرده است. هواپیمایی هند اما می‌گوید، این خبر دقیق نیست!

آن طور که برخی رسانه‌های صهیونیستی اعلام کرده‌اند، ریاض به شرکت هوایی «ایر ایندیا» هند اجازه داده تا پروازهایش به مقصد سرزمین‌های ‌اشغالی را از حریم هوایی عربستان عبور دهد. «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تایید این خبر گفته از این پس پروازهای هندی برای رسیدن به فلسطین ‌اشغالی از حریم هوایی عربستان عبور می‌کنند.
سخنگوی شرکت ایر ایندیا اما اعلام کرده هنوز هیچ‌گونه مجوزی از سوی عربستان در این خصوص دریافت نکرده است. به گفته وی تنها اتفاقی که در این رابطه افتاده نامه‌ای است که ایر ایندیا به عربستان سعودی تسلیم کرده است.
نمایندگان شرکت ایر ایندیا از مدتی پیش با وزارت‌های جهانگردی هند و رژیم صهیونیستی در ارتباط بوده‌اند. سال گذشته نیز یک هیئت از شرکت ایر ایندیا با هدف ایجاد مسیر پروازی مستقیم به رژیم صهیونیستی سفر کرد.
حدود یک ماه پیش و در پی سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به هند بود که اعلام شد، قراردادی در زمینه حمل‌ونقل هوایی بین این دو امضا شده که بر اساس آن قرار شد تا خط پروازی مستقیم از هند به فلسطین ‌اشغالی فعال شود. در همان ایام اعلام شد احتمالا این پروازها از حریم هوایی عربستان عبور خواهند کرد.
 پیش‌تر خطوط هوایی صهیونیستی «ال ال» نیز از نتانیاهو خواسته بود تا مجوز سعودی‌ها برای پرواز از طریق حریم هوایی این کشور و همچنین حریم هوایی یمن برای رسیدن به هند را به دست آورد.
پروازهای مستقیم هواپیمایی «ال ال» به هند در حال حاضر از فرودگاه بین‌المللی «بن گورین» به بمبئی انجام می‌گیرد. این مسیر حدود 8 ساعت به طول می‌انجامد که از محدوده جنوب دریای سرخ یمن می‌گذرد و سپس به سمت هند تغییر مسیر می‌دهد. حدود 70 سال، حریم هوایی عربستان نه تنها به روی پروازهای اسرائیلی بلکه به روی تمام پروازها به سمت اراضی ‌اشغالی فلسطین بسته بود. در دهه‌های اخیر تنها دو پرواز مستقیما از عربستان به اسرائیل رفته است: هواپیمای «جرج بوش» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا و پس از آن نیز هواپیمای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا.
اما با روی کار آمدن بن سلمان و آغاز خیانت مرتجعین عرب به آرمان مقدس فلسطین، برخی از این ارتجاعیون برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بر یکدیگر پیشی می‌گیرند. همین چند روز پیش بود که پادشاه بحرین رسما به یک مرکز تحقیقاتی بحرین دستور داد شرایط عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را فراهم کند.