kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۸۱۰
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۳
آیت‌الله نوری همدانی:

مذاکره درباره مسائل دفاعی و موشکی معنا ندارد




استاد برجسته درس خارج حوزه با‌ اشاره به اقدامات خصمانه کشورهای استکباری علیه انقلاب اسلامی و با تأکید بر اینکه نباید به دشمن اعتماد کرد، مذاکره درباره مسائل دفاعی را بی‌معنا دانست.
این مرجع تقلید در دیدار جمعی از پاسداران، با‌اشاره به اقدامات دائمی و خصمانه استکبار و دشمنان علیه نظام اسلامی، گفت: برخی مدام از مذاکره با دشمنان دم می‌زنند که معنا ندارد چرا که اسلام و کفر هیچگاه در یک جبهه قرار نمی‌گیرند و نباید به دشمنان اعتماد کرد؛ بنابراین مسائل انقلاب از جمله موضوعات دفاعی و موشکی قابل مذاکره نیست. وی آشنایی با قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و معارف آنها را بر مسلمانان واجب دانست و افزود: بر اساس آیات و روایات شناخت خدا اولین کلاس درس ایمان است، تمام موجودات، نظم عالم و فعل و انفعالات جهان نشان از وجود خداوند متعال دارد.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه نزول باران، تغییر فصل‌ها و همه اطراف انسان موعظه بوده و انسان را به سوی خداوند رهنمون می‌کند، اظهار داشت: دین اسلام دین استدلال و منطق است که هرچه انسان آشنا‌تر باشد، ایمان بیشتری پیدا می‌کند.
به گزارش رسا، آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه باید با تاریخ اسلام به خوبی آشنا باشیم و از آن عبرت بگیریم، ابراز داشت: مسلمانان هیچگاه نمی‌توانند در برابر ظلم ساکت بمانند بلکه باید با آن مقابله کنند و اجازه جسارت به دشمنان را ندهند، وظیفه همه مسلمین حفظ عزت اسلام است.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان و استکبار از ایران و انقلاب اسلامی هراس دارند چرا که اسلام، مردم و ولایت فقیه ارکان انقلاب هستند و این ارکان نظامی قدرتمند را در برابر استکبار به وجود آورده است؛ باید ثمرات و تهدیدهای انقلاب را بشناسیم تا از دستاوردها حفاظت کرده و برای مقابله با تهدیدها برنامه درست داشته باشیم. وی تأکید کرد: دستورات اسلام باید اجرایی شود که یکی از دستورات حجاب است و همه باید به آن اهتمام داشته باشند.