kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۷۹۳
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰
استقلال شکست سنگین مقابل العین را جبران می کند؟!

بازگشت پرسپولیس به صدر جدول لیگ قهرمانان آسیا

تیم فوتبال پرسپولیس در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا برابر الوصل امارات به پیروزی رسید تا در صدر جدول گروه سوم قرار بگیرد.



سرویس ورزشی-

در روز اول از هفته سوم لیگ قهرمانان فوتبال آسیا، تیم پرسپولیس روز گذشته در ورزشگاه آزادی میزبان الوصل امارات بود که این بازی در نهایت با نتیجه ۲ بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید.فرشاد احمدزاده (۳۶) و علی علیپور (۴۱ - پنالتی) در این مسابقه که حدود ۴۰ هزار تماشاگر برای تماشای آن به ورزشگاه آمده بودند، گلزنی کردند.
پرسپولیس که روز پنجشنبه هفته گذشته مقابل استقلال در لیگ برتر شکست خورده بود، با ترکیبی متفاوت از دربی وارد مسابقه شد. بازی در نیمه اول با دو گل به سود پرسپولیس تمام شد. تا پیش از گلزنی فرشاد احمدزاده، پرسپولیس صاحب یکی، دو موقعیت نصفه و نیمه شد که این موقعیتها راه به جایی نبرد. الوصل امارات هم در غیاب ۷ تا ۹ بازیکن اصلی خود، تقریبا با تیم دوم پا به میدان گذاشته بود و در نیمه اول حرفی برای گفتن نداشت. حملات پرسپولیس سرانجام در دقیقه ۳۶ و روی توپ برگشتی از پرتاب یک اوت توسط احمدزاده به گل تبدیل شد. در دقیقه ۴۱ هم علی علیپور توانست ضربه پنالتی پرسپولیس را که خودش به دست آورده بود، به گل تبدیل کند. علیپور بعد از گلزنی در اقدامی جالب توجه، شادی خود را با محسن ربیع خواه تقسیم کرد.
در نیمه دوم پرسپولیس هجومی‌تر از نیمه اول ظاهر شد و توپهای بیشتری را به دروازه الوصل رساند اما کم دقتی شاگردان برانکو باعث از دست رفتن چند موقعیت شد.محسن مسلمان که چند هفته در پرسپولیس نیمکت نشین بوده است، در دقیقه ۶۸ به جای سیامک نعمتی وارد زمین شد. در ادامه گادوین منشا و احمد نوراللهی هم به عنوان بازیکن تعویضی به زمین آمدند. منشا بعد از حضورش در زمین در محوطه شش قدم الوصل صاحب موقعیت خوبی شد که توپش را با بی‌دقتی از دست داد. در سه دقیقه پایانی بازی، این تیم الوصل بود که حاکم توپ و میدان شد و روی دروازه پرسپولیس فشار آورد ولی واکنش‌های علیرضا بیرانوند مانع گل خوردن سرخپوشان شد. البته بیرانوند روی یکی از بازیکنان الوصل مرتکب خطای پنالتی شد ولی داور عراقی بازی، صحنه برخورد بیرانوند و بازیکن حریف را بیرون از محوطه اعلام کرد. در دیگر بازی این گروه، تیم نسف قارشی ازبکستان با یک گل تیم السد قطر را شکست داد تا هر سه تیم السد، پرسپولیس و نسف ۶ امتیازی شوند و معادلات این گروه پیچیده‌تر شود. به این ترتیب پرسپولیس با تفاضل گل بهتر نسبت به السد و نسف در رده اول جدول جای گرفت.
تراکتورسازی تبریز دیگر نماینده کشورمان نیز شب گذشته در امارات برابر الجزیره به میدان رفت که در پایان بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید. با این تساوی تراکتورسازی یک امتیازی شد و در قعر جدول گروه خود باقی ماند.
استقلال به دنبال جبران شکست فصل گذشته
در ادامه دیدارهای هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا، امروز نیز دو نماینده دیگر فوتبال ایران برابر حریفان خود به میدان می‌روند. استقلال در امارات با العین دیدار می‌کند و ذوب آهن در اصفهان به مصاف الوحده امارات می‌رود.
تیم فوتبال استقلال ایران از ساعت ۱۸:۵۰ امروز (سه‌شنبه) در ورزشگاه ورزشگاه بن زاید مهمان تیم العین امارات است. استقلالی‌ها از بازی فصل پیش با العین امارات خاطره تلخی دارند و به دلیل شکست ۶ بر یک مقابل این تیم، با احتیاط بیشتری به مصاف حریف خود می‌روند اما از طرفی پیروزی در داربی هشتاد و ششم مقابل پرسپولیس، به آبی‌پوشان روحیه داده است. پادوانی، بهنام برزای و مهدی قائدی غایبان قطعی استقلال در این بازی هستند اما بویان و پژمان منتظری با پایان دوران مصدومیت خود مشکلی برای بازی کردن ندارند و با صلاحدید کادرفنی می‌توانند مقابل العین به میدان بروند اما با توجه به مصدومیت جزئی سید مهدی رحمتی از ناحیه زانو، احتمال حضور سید حسین‌ حسینی در درون دروازه استقلال بیشتر است. در سوی دیگر نیز محمد عبدالرحمان به دلیل محرومیت نمی‌تواند برای العین به میدان برود.
در دیگر بازی امروز از ساعت 16، تیم ذوب آهن در ورزشگاه فولادشهر از الوحده امارات پذیرایی می‌کند. ذوب‌آهنی‌ها که در بازی نخست خود با بدشانسی مقابل الدحیل قطر شکست خورده بودند، با پیروزی در هفته دوم مقابل لوکوموتیو ازبکستان سه امتیازی شده و به رده دوم جدول رده‌بندی گروه B رسیدند. ذوب‌آهن این روزها در لیگ برتر خوش درخشیده و نامزد عنوان نایب قهرمانی هستند اما در سوی دیگر تیم الوحده با شکست سنگین ۶ بر ۲ مقابل العین اوضاع چندان خوبی ندارد. حریف ذوب‌آهن در لیگ قهرمانان هم سابقه شکست سنگین را دارد و در هفته اول مسابقات با پنج گل به لوکوموتیو ازبکستان باخته بود. الوحده در حال حاضر بدون امتیاز در رده آخر جدول گروه B‌ قرار گرفته است.