kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۷۴۷
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵

درخواست نخست‌وزیر چین از رهبران سیاسی این کشور برای تبعیت محض از رئیس‌جمهور

نخست‌وزیر چین در یک نشست مهم سیاسی در پکن از مقامات حزب حاکم درخواست کرد «با قاطعیت» از برتری شی جینپینگ حمایت کنند و در فکر، حرف و عمل از او تبعیت کنند.

سيزدهمين کنگره ملي خلق چين دیروز (دوشنبه) با حضور هزاران نماينده و مقام بلندپايه چين در پکن آغاز شد. نمايندگان و رهبران حزب کمونیست چین در اين کنگره 2 هفته‌اي درباره سياست گذاري، برنامه ريزي و هدف‌گذاري براي سال 2018 بحث و تبادل نظر خواهند کرد
«لی که چیانگ»، نخست‌وزیر چین در سخنرانی خود به مناسبت آغاز این کنگره که قرار است «شی جین پینگ» رئیس‌جمهوری چین طی آن خود را به عنوان رئیس‌جمهوری مادام‌العمر این کشور معرفی کند، از سیاستمداران کشورش درخواست کرد که از رئیس‌جمهور حمایت کرده و از او پیروی کنند.لی خطاب به حدود ۳۰۰۰ نماینده اظهار داشت: «ما به دوران جدیدی وارد می‌شویم و باید قاطعانه از جایگاه مرکزی شی جین پینگ حمایت کنیم.»
هفته گذشته مشخص شد شی‌جین‌پینگ ۶۴ ساله از کنگره امسال برای منسوخ کردن محدودیت مدت زمان ریاست جمهوری استفاده خواهد کرد؛ اقدامی جنجالی که راه را برای ادامه حکومت او به مدت چند دهه هموار می‌کند. لی در سخنرانی خود‌اشاره کرد، هنگامی که این طرح به رای گذاشته می‌شود، نمایندگان باید از آن حمایت کنند.
وی همچنین از اعضا درخواست کرد از سیاست‌های شی جین پینگ پیروی و از جایگاه رهبری تفکر او برای تقویت نیروهای مسلح حمایت و در راستای تفکر اقتصادی او برای دوران جدید سوسیالیسم با مشخصات چینی تلاش کنند.وی از «رهبری قدرتمند کمیته مرکزی حزب» که شی جین پینگ در مرکز آن قرار دارد، به دلیل کمک آن به چین برای چیره شدن بر «موجی از تهدیدها و چالش‌ها» قدردانی کرد.