kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۴۵۵
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۱

برآورد هولناک ژنرال‌های آمریکایی از نتایج جنگ با کره شمالی

فرماندهان نظامی آمریکا طی نشستی که در هاوایی برگزار شد اعلام کردند، در همان نخستین ساعت‌های جنگ احتمالی با کره شمالی، ده‌ها هزار سرباز آمریکایی کشته خواهند شد.

فرماندهان نظامی آمریکا که برای بررسی چشم‌انداز حمله احتمالی آمریکا به کره شمالی در هاوایی تشکیل جلسه داده بودند، سناریو‌های مختلف مراحل اولیه حمله این کشور به کره شمالی را بررسی و اعلام کردند که تنها در همان ساعات اولیه حمله به کره شمالی که می‌تواند به یک درگیری تمام‌عیار طولانی مدت تبدیل شود، دست کم 10 هزار سرباز آمریکایی کشته خواهند شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرده این نشست و تمرینات متعاقب آن به این معنا نیست که کاخ سفید تصمیم گرفته با کره شمالی وارد نبرد شود.
بر اساس برآورد فرماندهان آمریکایی در همان نخستین روزهای حمله به کره شمالی صدها هزار نفر از غیرنظامیان هم در امتداد مرزهای دو کره در شبه جزیره کره کشته خواهند شد.
ژنرال «مارک مایلی»، رئیس ‌کارکنان ارتش آمریکا که سرپرستی تمرینات نظامی کنونی در هاوایی را بر عهده‌ دارد، در این باره گفته: «بی‌رحمی نهفته در چنین حمله‌ای فراتر از تجربیات هر سربازی خواهد بود.»
درحال حاضر اصلی‌ترین نگرانی آمریکا این است که کره شمالی در پاسخ به حمله این کشور دست به استفاده از سلاح هسته‌ای بزند یا خیر؟ بر اساس برآوردهای نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کره جنوبی، کره شمالی دارای زرادخانه‌ای متشکل از 2500 تا 2700 تن سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیک از جمله عامل اعصاب، وبا و عوامل مخرب دستگاه تنفسی و گوارشی است. موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک در سال 2011 میلادی نیز ، برآورد کرد کره شمالی سومین ذخایر بزرگ چنین سلاح‌هایی را در دنیا در اختیار دارد. فرماندهان نظامی آمریکا در این نشست اعلام کردند برای بررسی احتمال وقوع چنین جنگی ممکن است برخی هواپیماهای جاسوسی و شناسایی خود را از خاورمیانه و آفریقا به منطقه پاسیفیک منتقل کنند.