kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۴۴۸
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰

جنون اسلحه در آمریکا 31 درصد تیراندازی‌های دنیا در آمریکا رخ می‌دهد

بیش از ۳۱ درصد حوادث تیراندازی جهان در آمریکا رخ می‌دهد و این کشور در حوزه خشونت با اسلحه در جهان رکورددار است.

بیش از 300 میلیون اسلحه در آمریکا بین مردم وجود دارد. 54 درصد مردم آمريکا انواع و اقسام سلاح‌های گرم دارند و انجمن ملي سلاح نیز آمريکا نیز با 4 ميليون و سيصد هزار نفر، «جنون‌اسلحه» را در این کشور گسترش مي دهد. آمریکایی‌ها هر روز با این سلاح‌ها همدیگر را می‌کشتند.
بر اساس گزارش‌ها سالانه33 هزار نفر در آمریکا با اسلحه به قتل می‌رسند که به معنای کشته شدن 90 نفر در هر روز است اما در مدارس آمریکا وضع وخیمتر است و بر اساس گزارش دیلی‌تلگراف به طور متوسط در هر 60 ساعت یک نفر در مدارس آمریکا به ضرب گلوله جانش را از دست می‌دهد.
لابی اسلحه در این کشور به قدری قدرتمند است که کسی زورش به آن نمی‌رسد. قدرت بالاي لابي اسلحه فروشان از جمله انجمن ملي سلاح آمريکا همچنان مانع هرگونه ايجاد محدوديتي براي فروش اسلحه است. رسانه‌های آمریکا یکی از عوامل مهمی که مانع از کنترل خشونت‌های مسلحانه در این کشور می‌شود را «باج‌دهی» انجمن ملی سلاح به ستاد انتخاباتی ترامپ و قانونگذاران کنگره آمریکا توصیف کرده‌اند. براساس این گزارش  در پنج سال گذشته 1624 مورد تيراندازي در آمريکا رخ داده که طی آن 1875 نفر کشته و 6848 نفر زخمي شده‌اند. آمريکا حدود پنج درصد جمعيت جهان را دارد اما بيش از 31 درصد حوادث تيراندازي در جهان، در اين کشور رخ مي دهد.
ترامپ اخیرا برای مقابله با موج گسترده تیراندازی‌ها در مدارس این کشور خواستار مسلح شدن معلمان شد که انتقادات زیادی را به دنبال داشت.