kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۳۳۶
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۳
نژادپرستان در غرب جولان می‌دهند

2200 حمله به پناهندگان در آلمان طی یک سال

هفته‌نامه آلمانی «اشپیگل» نوشته بیش از 2 هزار حمله نژادپرستانه به پناهجویان و اقامتگاه‌های آنها در سال گذشته میلادی در این کشور رخ داده است.




جنگ افروزی اروپا و آمریکا در غرب آسیا طی سال‌های گذشته و حمایت مالی و تسلیحاتی از تروریست‌ها در سوریه و عراق حالا تبدیل به یک بحران امنیتی برای اروپایی‌ها شده است. ورود گسترده پناهجویان به این کشورها نیز مزید بر علت شده تا اروپا با یک بحران تمام عیار دیگر در حوزه اجتماعی مواجه شود.
 بسیاری کشورهای اروپایی مثل آلمان و فرانسه پناهجویان را اخراج می‌کنند؛ برخی نیز با بدترین روش‌ها و خشونت‌ها با آنها برخورد می‌کنند. مثلا سازمان عفو بین‌الملل در پاریس اعلام کرده اغلب پناهجویانی که وارد فرانسه می‌شوند، بدون بررسی وضعیت آنان، به سوی ایتالیا بازگردانده می‌شوند و این اقدام ، ناقض حقوق مربوط به اعطای اقامت به ویژه در مورد کودکان و افراد زیر سن قانونی و بی سرپرست است.
برخی گزارش‌ها از تصمیم تازه دولت آلمان برای افزایش اخراج پناهندگان خبر می‌دهند.
کشورهای اروپایی از جمله آلمان با توجه به ملاحظات اقتصادی از جمله نیاز به نیروی کار ، ابتدا از پذیرش پناهجویان و مهاجران استقبال کردند و در عین حال ژست دفاع از حقوق بشر را هم گرفتند؛ اما به دنبال وقوع برخی حملات تروریستی در اروپا، تقویت موقعیت احزاب راست افراطی ضد مهاجر و همچنین سیاست سختگیرانه دونالد ترامپ، موجب شد تا اروپایی‌ها نیز نه تنها پناهجویان را نپذیرند بلکه دست به اخراج آنها نیز بزنند.
هفته نامه «اشپیگل»، اما در گزارشی به بخش کمتر اعلام شده تراژدی پناهجویان در اروپا پرداخته است؛ حملات وحشیانه نژادپرستان به پناهجویان. در گزارش این هفته نامه آمده: «در سال 2017 حدود 2219 حمله به پناهندگان و محل اقامت آنها گزارش شده است که طی آن بیش از 300 نفر مجروح شده‌اند.».
 «اشپیگل» این خبر را با استناد به پاسخ وزارت کشور آلمان به یک درخواست پارلمانی منتشر کرده است. بر اساس این گزارش، در سال 2017 حدود 1906 حمله به پناهندگان و همچنین 313 حمله به اقامتگاه‌های آنها در آلمان وجود داشته است. این گونه جرائم شامل آسیب‌های جسمی خطرناک، صدمه به اموال، توهین، فتنه، تجاوز و انفجار با مواد منفجره و آتش زدن خانه‌ها می‌شود.
«اولا یلپکه»، از سیاستمداران حزب چپ که در این باره از دولت سؤال کرده بود حزب افراطی جایگزینی برای آلمان و اتحادیه احزاب متحد مسیحی را مسئول این گونه جرائم و اقدامات خشونت بار می‌داند. وی در این باره گفته: «بیش از 2 هزار حمله با انگیزه راست‌گرایی افراطی و نژادپرستانه علیه پناهندگان درسال 2017 نشانگر وضعیت و احساسات خشونت طلبانه در کشور ما است که توسط حزب افراطی و دیگر گروه‌های راستگرای افراطی ترویج می‌شود.»
 از انگلیس نیز خبر می‌رسد که یک راننده نژادپرست انگلیسی عمدا خودرو خود را دو بار به یک دختر مسلمان سومالیایی زده است. دادگاهی که این نژادپرست را محاکمه کرده می‌گوید پل مور راننده این خودرو، زینب حسین ۱۲ ساله را در اقدامی در شهر لستر هدف قرار داد.او تلاش برای قتل را رد می‌کند اما اعتراف کرده که راننده خودرو بوده است.دادستان پرونده گفته است راننده با خودرویش به زینب حسین که محجبه بود، برخورد کرد و دقایقی بعد دوباره به او زد. به گفته دادستانی دلیل آن «رنگ پوست و دین» زینب بوده است.