kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۳۳۴
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۳

تجمع بزرگ در ونزوئلا به حمایت از مادورو

همزمان با اعلام رسمی نامزدی مادورو برای انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا که قرار است 2 ماه دیگر برگزار شود، هزاران تن از مردم این کشور با آمدن به خیابان‌ها از وی حمایت کردند.

 

 «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا که کشورش گرفتار بحران اقتصادی و دخالت گسترده آمریکاست روز سه‌شنبه رسما به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهموری این کشور ثبت‌نام کرد. همزمان حامیان وی در چند منطقه در کاراکاس دست به تجمع حمایتی از نامزدی مجدد وی برای انتخابات ریاست‌جمهوری که قرار است اردیبهشت ماه برگزار شود؛ زدند.
«مادورو» برنامه دولت را برای دوره ریاست‌جمهوری ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۵ ارائه کرده که به نظر می‌رسد تداوم برنامه موسوم به «سرزمین پدری» ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ هوگو چاوز است.این برنامه شامل پیشنهاداتی برای تجمعات مردمی است که از ژانویه سال جاری میلادی آغاز شد و بیش از سه میلیون ونزوئلایی در آن حضور داشته‌اند.
با وجود اظهارنظرهایی از سوی احزاب مخالف مبنی بر اینکه در انتخابات این کشور حضور نمی‌یابند، مادورو از آنها خواسته است تا رقیب وی در انتخابات باشند و دخالت‌های آمریکا را نادیده بگیرند. رئیس‌جمهوری ونزوئلا گفته «من بار دیگر از اپوزیسیون می‌خواهم تا روابطشان را با کاردار سفارت آمریکا و شخصیت‌های دیپلماتیک این کشور قطع کنند.»