kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۷۲۴۶
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۴

راز محبوبیت حزب‌الله لبنان به روایت شیخ نعیم قاسم

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان طی سخنانی راز محبوبیت حزب‌الله را این‌گونه بیان کرد: «حزب‌الله به خاطر مقابله با اسرائیل، در قلب و ذهن همه لبنانی‌ها اعم از مسلمان و مسیحی و همه جریان‌های سیاسی نفوذ کرده است.»

حزب‌الله لبنان به ویژه شخص سید حسن نصرالله دبیرکل این جنبش، دارای محبوبیت خاصی بین مردم لبنان و مردم کشورهای منطقه است. او تنها کسی است که توانسته رژیم صهیونیستی را بارها شکست دهد و حیثیت عربی را بازگرداند. حالا «شیخ نعیم قاسم» در سخنانی به مناسبت آغاز رسمی فعالیت‌های انتخاباتی این حزب به این محبوبیت پرداخته است. معاون نصرالله در این سخنرانی گفته: «حزب‌الله به قلب و ذهن همه لبنانی‌ها اعم از مسلمانان و مسیحیان و جریان‌های سیاسی مختلف نفوذ کرده است، این موضوع به خاطر مقاومت در مقابل اسرائیل و کسب پیروزی‌های چندباره علیه آن است. به طوری که اولین پیروزی بزرگ ما در سال ۲۰۰۰ میلادی به دست آمد و اسرائیل در سال ۲۰۰۶ شکست سنگینی را متحمل شد.»
به گفته شیخ نعیم قاسم، «دلیل دوم محبوبیت حزب‌الله، مقابله با تروریسم تکفیری است، حزب‌الله از منطقه البقاع و کل لبنان دفاع کرد تا تکفیری‌ها نتوانند از سوریه وارد شهر‌ها و روستا‌های لبنان شوند. این جهاد مبارک و دفاع مقدس تأثیر مهمی در قطع ایادی تکفیری‌ها داشت و اجازه نداد آنها زندگی و امنیت ما را در لبنان هدف قرار دهند. حزب‌الله همچنین یک تجربه موفق سیاسی، پارلمانی و حکومتی را از موضع مقاومت ارائه داد تا بگوید ما با یک دست مقاومت می‌کنیم و با دست دیگر کشور را می‌سازیم و آنگونه که با مردم، خدا و خودمان در مقاومت خود صادق بودیم، با آنان در ساختن و توسعه کشور صادق هستیم.»
به گزارش صداوسيما به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، شیخ قاسم در ادامه راز محبوبیت حزبش را چنین بیان کرد که «حزب‌الله در دور‌ه‌های پیشین، صداقت و تلاش برای محقق ساختن مطالبات مردم را به نمایش گذاشت. ما از صندلی‌های پارلمان استفاده ابزاری نمی‌کنیم و قصد نداریم به وسیله آن برای خود کسب موقعیت کنیم.
ما می‌خواهیم پارلمان راهی برای خدمت باشد تا خداوند از ما راضی باشد و به تکلیف و وظیفه خود عمل کنیم. حزب‌الله دارای سهم و هواداران خاص خود است و جز آن چیزی نمی‌خواهد و به سهم و هواداران دیگران نیز چشم داشتی ندارد. هر کسی که به کرسی پارلمانی دست می‌یابد مبارکش باشد، اگر ما با صاحب این کرسی بر سر دیدگاه‌ها و مواضع اختلاف داشتیم این اختلاف را در چارچوب‌های قانونی و سیاسی ابراز می‌کنیم، اختلاف با دیگران به ما زیان نمی‌رساند بلکه مهم این است که جهت گیری کلی در کشور در راستای حفاظت از لبنان و آزادی آن باشد و آینده نسل‌های بعدی را شکل دهد.»
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان دربخش دیگری از سخنان خودتاکید کرد، همزمان با آغاز فعالیت‌های انتخاباتی، شاهد هستیم که نمایندگان کشور‌های مختلف در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای به لبنان سفر می‌کنند تا از چگونگی برگزاری انتخابات پارلمانی اطمینان حاصل کنند. آنها نمی‌خواهند از صحت انتخابات مطمئن شوند بلکه می‌خواهند حضور حزب‌الله در انتخابات تضعیف شود چرا که معتقدند با این اقدام می‌توانند به محور مقاومت ضربه بزنند و بهتر می‌توانند از کسانی که از نظرات و طرح‌های آنان پیروی می‌کنند حمایت کنند. من به آنان می‌گویم، خود را خسته نکنید، پول خود را بیهوده هزینه می‌کنید و زمان هدر می‌دهید! ولی نمی‌توانید معادله انتخابات را تغییر دهید.
شیخ قاسم خطاب به هواداران حزب‌الله و همه مردم گفت: اگر شما روش و شیوه ما را تأیید کنید برای ما اهمیت ندارد که دشمنان چه می‌گویند و چه تهدیداتی می‌کنند. چرا که شما، خانواده‌های شهدا و دختران و پسران جوان، پاسخ واقعی به دشمنان هستید. حضور شما در این مکان به خاطر اینکه بگویید آرای شما به نفع حزب‌الله به صندوق ریخته خواهد شد، به دشمنان می‌گوید: برخلاف نشست‌ها و سخنرانی‌های شما ما یک جریان واحد هستیم که به خدا، حقوق، سرزمین و ملت خود اعتماد داریم و ان شاء الله پیروز خواهیم شد.